UK: Постановка проблеми. Одним із важливих чинників становлення української державності є застосовування державної мови в усіх сферах. З огляду на це перед вищою школою постає питання вдосконалення мовних знань та мовленнєвих навичок студентів. Адже мовні компетенції є запорукою успіху майбутніх фахівців як у професійному, так і в соціальному середовищі. Аналіз публікацій. Питання мовної підготовки досліджували Волощак М., Кульбабська Ю. В., Мацько Л., Ярмоленко С., Пентилюк М., проте, на нашу думку, більш детального дослідження потребує саме практичний аспект лексичних, морфологічних та синтаксичних складових у професійній діяльності студентів-будівельників. Мета статті. Дослідити особливості викладання української мови професійного спрямування для студентів будівельних професій. Висновки. Отже, можна з впевненістю твердити, що основою мовної підготовки фахівців будівельної галузі є лексика, адже комунікативна компетенція залежить передусім від правильного використання певних усталених виразів. Уміння правильно вибирати форми родового відмінка однини іменників чоловічого роду другої відміни, дотримуватися норм уживання конструкцій із прийменниками в професійному мовленні студентів-будівельників свідчить про якісний рівень їхньої підготовки.
RU: Постановка проблемы. Одной из составляющий в становлении украинского государства есть использование государственного языка во всех сферах. Учитывая это, перед высшей школой возникает вопрос об усовершенствовании языковых знаний и языковых навыков среди студентов. Именно языковые компетенции являются залогом успеха будущих специалистов как в профессиональной, так и в социальной среде. Анализ публикаций. Вопросы, связанные з языковой подготовкой исследовали Волощак М., Кульбабская Ю. В., Мацько Л., Ярмоленко С., Пентылюк М., однако, мы считаем, что более детального рассмотрения требует именно практический аспект лексических, морфологических и синтаксических составляющих в профессиональной деятельности студентов-строителей. Цель статьи. Исследовать особенности преподавания украинского языка профессиональной направленности для студентов строительных специальностей. Выводы. Таким образом, можно с уверенностью утверждать, то основой для языковой подготовки специалистов строительной сферы является лексика, так как именно коммуникативная компетенция зависит прежде всего от правильного применения определенных устойчивых выражений. Умение правильно выбирать формы родительного падежа единственного числа существительных мужского рода второго спряжения, придерживаться норм использования конструкций с предлогами в профессиональном общение студентов-строителей указывает на качественный уровень их подготовки.
EN: Setting the problem. Formulation of the problem. One of the important factors in the formation of Ukrainian statehood is the use of the state language in all spheres. In this regard, before the high school, the question arises of improving the language skills and language skills of students. After all, language competences are the key to the success of future professionals both in professional and in the social environment. Analysis of publications. Questions of language training were studied by Voloshchak M., Kulbabskaya Yu.V., Matsko L., Yarmolenko S., Pentiluk M. However, in our opinion, a more detailed study requires the practical aspect of lexical, morphological and syntactic components in the professional activity of students- builders. The aim of the article is to analyze the peculiarities of teaching Ukrainian professional language for students of construction professions. Conclusions. Consequently, it is safe to assert that the basis of language training of specialists in the construction industry is vocabulary, because communicative competence depends primarily on the proper use of certain established expressions. Ability to correctly choose the forms of generic case singularities of nouns of the masculine second-order abandonment, adhere to the norms of use of designs with prepositions in the professional language of student-builders testifies to the qualitative level of their training.