UK: Стаття присвячена дослiдженню процесiв iнтернацiоналiзацiї на
мiкроекономiчному рiвнi i стратегiй розвитку компанiй в умовах глобалiзацiї
ринкiв. Визначено специфiку будiвельної галузi у взаємозв’язку з iншими
секторами економiки з акцентуванням уваги на характеристиках споживчого
попиту та пропозицiї, тривалостi, окупностi iнвестицiй, соцiальнiй значущостi.
Розглянуто та iдентифiковано передумови, фактори та особливостi
iнтернацiоналiзацiї будiвельної iндустрiї. Пiдкреслено актуальнiсть двохетапної
моделi прийняття рiшень щодо виходу на зарубiжнi ринки, коли здiйснюється
ресурсно-маркетингова оцiнка такого рiшення i на цiй основi виконуються
вiдповiднi фiнансово-економiчнi розрахунки ефективностi. Проаналiзовано
мотивацiйнi механiзми, торгiвельнi, експортнi та iнвестицiйнi стратегiї та форми
виходу будiвельних корпорацiй на зарубiжнi ринки. Особливу увагу придiлено
дослiдженню процесiв створення мiжнародних стратегiчних альянсiв, їх
конкурентним перевагам при виходi на зарубiжнi ринки, найбiльш ефективним
органiзацiйним моделям, включаючи питання ефективної взаємодiї будiвельних
компанiй та пiдрядних органiзацiй. Оцiнено масштаби та рiвень
iнтернацiоналiзацiї ринку будiвельних послуг Європейського Союзу з
виокремленням серед 20-ти найбiльших європейських компанiй мiжнародних i
“домашнiх” груп та альянсiв. Показано структурно-країнову та стратегiчну
специфiку мiжнародної бiзнес активностi європейських будiвельних ТНК.
EN: This article is dedicated to the research of the process of internationalization at the
microeconomic level and development strategies of the companies in terms of
globalization of markets. The particularity of the construction industry in conjunction with other economic sectors is defined, focusing on the characteristics of consumer
demand and supply, duration, return on investment, social significance. Preconditions,
factors and features of the internationalization of construction industry are reviewed and
identified. The relevance of the two-stage decision making model of entering foreign
markets is underlined, resource-marketing assessment of such decision is made and on
this basis the relevant financial and economic efficiency calculations are performed. The
motivational mechanisms of trading, export and investment strategies, as well as forms
of entering foreign markets by construction corporations are analyzed. The special
attention is given to the research of creation processes of international strategic
alliances, their competitive advantages when entering the foreign markets, the most
effective organizational models, including issues regarding effective interaction of
construction companies and contracting organizations. The measures and level of
internationalization of the European Union construction market are evaluated,
highlighting international and domestic groups and alliances among 20 biggest
European construction companies. The structural and geographical particularity of
international business activity of European construction MNC’s is shown.