UK: Стаття присвячена теоретичним та практичним аспектам управління
інтелектуальним капіталом (ІК) у міжнародних компаніях. Досліджуються
особливості управління складовими ІК: людським, структурним та клієнтським
(ринковим) капіталами. Визначено, що для приросту людського капіталу слід
звернути особливу увагу на управління знаннями та креативністю компанії; для
ефективного відтворення структурного капіталу необхідно сконцентруватися на
НДДКР, патентній та ліцензійній діяльності, створенні та трансферті ноу-хау,
франчайзинговою діяльністю, створенні ефективної інформаційної системи, на
системі мотивації інтелектуальної праці та корпоративної культури
інноваційного спрямування, на маркетингу світового ринку інтелектуальної
продукції та послуг; для відтворення клієнтського капіталу необхідно
запроваджувати концепцію маркетинг взаємовідносин та CRM технології. Автори
вважають, що окрім інвестицій у відтворення інтелектуального капіталу,
компанії, повинні звернути увагу на інноваційні стратегії його розвитку, а саме:
технології intrapreneurship, та crowdsourcing, концепцію креативного
менеджменту, концепцію крос-культурного когнітивного менеджменту
Дж. Холдена.
EN: The article is devoted to the theoretical and practical aspects of the intellectual capital
management(IC) in the international companies. The peculiarities of components of
intellectual capital management are investigated: human, structural and client (market)
capitals. It is defined that for the growth of human capital special attention should
be paid to the management of the company's knowledge and creativity. For the
effective reproduction of structural capital it is necessary to concentrate on research and development work, on patent and licensing activities, on creation and transfer of knowhow,
on franchising activities, on creating an effective information system, system of
intellectual labor motivation and corporate culture of innovation as marketing of the
worldwide market of intellectual products and services; to reproduce client capital it is
necessary to implement the concept of marketing relationships and CRM technologies.
The authors believe that except investments in the reproduction of the intellectual
capital, companies should pay attention to the innovative strategies for its development,
namely: the technologies of intrapreneurship and crowdsourcing, the concept of creative
management, the concept of cross-cultural cognitive management by Holden.