UK: У статті проаналізовано переваги та недоліки концепції управління вартістю клієнта. Доведено позитивний вплив управління вартістю клієнта на модернізацію системи інноваційного маркетингу на підприємстві. Визначено детермінанти, принципи та методи організації управління вартістю клієнта. Розроблено механізм управління вартістю клієнта, що базується на принципі клієнторієнтації та створення
цінності для клієнтів. Запропоновано архітектоніку портфеля клієнтів, що визначається їхньою сегментацією, та оцінювання вартості клієнта в межах життєвого циклу. Обґрунтовано напрями максимізації
вартості клієнта на основі поліпшення їхньої лояльності до підприємства.
RU: В статье проанализированы преимущества и недостатки концепции управления стоимостью клиента. Доказано положительное влияние управления стоимостью клиента на модернизацию системы
инновационного маркетинга. Определены детерминанты, принципы и методы организации управления
стоимостью клиента. Разработан механизм управления стоимостью клиента, основанный на принципе
клиенториентации и создании ценности для клиентов. Предложена архитектоника портфеля клиентов,
что определяется их сегментацией, и оценки стоимости клиента в пределах жизненного цикла. Обоснованы направления максимизации стоимости клиента на основе улучшения их лояльности к предприятию
EN: The article analyses the advantages and disadvantages of the concept of customer cost management. The
positive influence of cost management of the client on the modernization of the system of innovative marketing at
the enterprise is proved. Determinants, principles, and methods of organization of customer cost management are
determined. The mechanism of client cost management, based on client orientation and value creation for clients, is
developed. The architectonics of the portfolio of clients is proposed, which is determined by their segmentation and
customer value estimation within the lifecycle. Ways for maximizing the value of the client based on improving their
loyalty to the enterprise are substantiated.