UK: В представленій статті автором наведено, що культурні та креативні індустрії (далі – ККІ) – досить цінний сектор економіки, джерело економічного зростання, особливо експорту ЄС, прибутковості. Встановлено існування колосально розгалуженої та багаторівневої підтримки експорту ККІ. Показано, що в історії ЄС є близько десятка всесоюзних програм з підтримки креативного сектора. Висвітлено різноманітні заходи, ряд інструментів та програми щодо стимулювання експорту продукції даного сегмента економіки для країн ЄС, європейські всесвітньовідомі компанії креативного сектору. Аналізується структура експортної європейської креативної індустрії, проводиться класифікація використовуваних ними стратегій стимулювання експорту. Даний аналіз дозволяє виділити ключові інструменти, використовувані країнами ЄС для стимулювання експорту креативних товарів і послуг: консультаційна та аналітична допомога в галузі ВЭД, кредитні та фіскальні інструменти стимулювання експорту, грантове та інфраструктурне забезпечення, відповідність формулювання кластерів і мережевий розвиток креативних індустрій різних країн. Акцентується увага, що на сьогодні країни ЄС достатньо ретельно працюють над вдосконаленням податкової і трудової політики для реалізації бізнесу в креативних індустріях; формуванням системи взаємодії креативних індустрій з іншими секторами економіки; створенням креативних хабів, які б забезпечили комунікації між культурними організаціями та креативними індустріями; подоланням комунікаційного бар’єру між органами влади та громадськістю; проведення постійних та об’єктивних досліджень у сфері культури. Розглянуто, що на креативну економіку в ЄС спрямована значна державна підтримка, яка проявляється через закупівельну активність, реалізацію фінансових та податкових пільг, субсидіювання та сприяння зайнятості населення в даному секторі. Аналіз виділених нами експортних стратегій креативних індустрій країн ЄС дозволяє визначити ряд інструментів, найбільш часто використовуваних для стимулювання експорту продукції даного сегмента економіки.
EN(hereinafter-CCI) – valuable sector of the economy, a source of economic growth, especially EU exports, profitability. The existence of a colossally branched and multilevel support for the
export of CCI has been established. It is shown that in the history of the EU there are
about a dozen all-Union programs to support the creative sector. Various events, a
number of tools and programs to stimulate the export of products of this segment of the
economy for the EU countries, European world-famous companies of the creative sector
are highlighted. The structure of the export European creative industry is analyzed, the
classification of export promotion strategies used by them is carried out. This analysis
allows us to identify the key tools used by the EU countries to stimulate the export of
creative goods and services: consulting and analytical assistance in the field of foreign
trade, credit and fiscal instruments to stimulate exports, grant and infrastructure support,
matching the wording of clusters and network development of creative industries in
different countries. It is emphasized that today the EU countries are working very
carefully to improve the tax and labor policies for the implementation of business in the
creative industries; the formation of a system of interaction between the creative
industries with other sectors of the economy; the creation of creative hubs that would
provide communication between cultural organizations and creative industries;
overcoming the communication barrier between authorities and the public; conducting
permanent and objective research in the field of culture. It is considered that significant
state support is directed to the creative economy in the EU, which is manifested through
procurement activity, implementation of financial and tax benefits, subsidies and
promotion of employment in this sector. An analysis of selected us export strategies for
creative industries in EU countries allows you to define a number of tools that are
commonly used to promote exports of products in this segment of the economy.