UK: В статті досліджується система управління та обліку інформації проданих товарів
та наданих послуг в мережах автозаправних комплексів. Відзначено, що на ринку
роздрібного продажу пального загострюється конкуренція. Зараз, коли ціни у всіх
операторів майже однакові, важливо підвищити роль сервісу та додаткових
послуг, що можуть надаватися на автозаправних комплексах. Актуальність
роботи полягає в тому, що під час будівництва крамниць та кафетеріїв на території
автозаправних комплексів, необхідно удосконалити існуючі інформаційні та
управлінські системи. Автор дослідив перспективи розвитку інфраструктури та
ринку паливно-мастильних матеріалів в Україні. Виконано аналіз асортименту
різноманітних груп товарів промислово-продовольчих крамниць та
функціональних можливостей існуючої інформаційної системи мережі
автозаправних комплексів в Полтавській області. Під час дослідження виявлено,
що в існуючих інформаційних системах відсутні можливості оперативного
управління продажами супутніх товарів і наданими послугами на автозаправних
комплексах. Автором запропоновано розробити програмний модуль бази даних
та побудувати спеціальний інтерфейс (форми користувача) для удосконалення
інформаційної системи управління компанії. Форми, запити та звіти було
розроблено для актуальних задач обліку та управління реалізацією супутніх
товарів на автозаправних комплексах. Використання подібних програмних
модулів значно підвищує оперативність обліку продажів супутніх товарів.
Отримані дані можуть використовуватися для обґрунтування управлінських
рішень щодо визначення номенклатури та кількості товарів, часу поповнення
запасів тощо. Використання сучасних комп’ютерних технологій для
обґрунтування управлінських рішень підвищить конкурентоспроможність та
фінансову стійкість вітчизняних компаній, операторів ринку роздрібного продажу
пального. У майбутньому періоді можна розробити повністю автоматизовану
інформаційну систему управління реалізацією товарів та наданими послугами на
автозаправних комплексах.
EN: Management and accounting information system of sold goods and services provided at
filling stations networks has been investigated in the article. It has been noted that
competition in the fuel retail market is intensifying. Now, when prices for all operators
are almost the same, it is important to increase the role of service and additional services
that can be provided at the filling complexes. The work topicality is that during shops
construction and cafeterias on the territory of filling stations, it is necessary to improve
the existing information management systems. The author investigated infrastructure
development prospects and market of fuel and lubricants in Ukraine. Various groups
assortment goods at industrial and food stores and existing information system
functional capabilities of filling stations network in the Poltava region analysis is carried
out. During the research it was revealed that in existing information systems there are
no opportunities for operative management associated goods and services rendered at
filling stations. To develop a program module database and build a special interface
(user form) to improve enterprise information management system is suggested by the
author. Forms, inquiries and reports were developed for the actual tasks of accounting
and management implementation associated goods at filling stations. Such software
modules usage greatly increases the associated goods sales accounting efficiency. The
obtained data can be used to substantiate managerial decisions on the definition of goods
stock-list and quantity, stocks replenishment time, etc. Modern computer technology
usage to substantiate management decisions will increase the competitiveness and
financial stability of domestic companies, retail market fuel operators. In the future it is
possible to develop a fully automated information management system for goods and
services provided at filling stations.