EN: The article specifies the essence of the processes of attracting and retaining the attention of users when interacting with a multimedia product on the Internet. The interrelation of volumes of the information and attention of users is grounded. The elements of the information structure of a multimedia product are generalized. Classified factors of attracting and retaining the attention of users in the Internet environment.
UK: У статті уточнено сутність процесів залучення і утримання уваги користувачів при взаємодії з мультимедійним продуктом в Інтернеті. Обґрунтовано взаємозв'язок обсягів інформації та уваги користувачів. Узагальнено елементи інформаційної структури мультимедійного продукту. Класифіковано чинники залучення і утримання уваги користувачів в Інтернет середовищі.
EN: В статье уточнена сущность процессов привлечения и удержания внимания пользователей при взаимодействии с мультимедийным продуктом в интернет. Обоснована взаимосвязь объемов информации и внимания пользователей. Обобщены элементы информационной структуры мультимедийного продукта. Классифицированы факторы привлечения и удержания внимания пользователей в интернет среде.