UK: В умовах економічної кризи підприємства роздрібної торгівлі спрямовують
зусилля на забезпечення надійності та ритмічності своєї діяльності. У цьому
випадку удосконалення бізнес-процесів є ефективним інструментом підтримки
стабільності життєдіяльності підприємства роздрібної торгівлі в турбулентних
умовах навколишнього середовища, а також сприяє створенню нових споживчих
цінностей. Управління бізнес-процесами підприємств роздрібної торгівлі
передбачає їх постійне удосконалення. У результаті удосконалення бізнеспроцесів підприємств роздрібної торгівлі виникає новий якісний стан, в якому
змінюється склад або структура операцій/робіт в межах бізнес-процесу,
знижується їх вартість, що свідчить про їх організаційний розвиток. Практичний
досвід свідчить, що бенчмаркінг є ефективним методом удосконалення бізнеспроцесів підприємства роздрібної торгівлі. Бенчмаркінг доречно починати із
встановлення об’єкта бечмаркінгу. Під об’єктом бенчмаркінгу розуміємо бізнеспроцеси підприємства роздрібної торгівлі. Метод аналізу ієрархій Т. Сааті
дозволяє охоплювати багаторівневі ієрархічні структури з необмеженою
кількістю критеріїв, що використовуються. Тому він не втратив актуальності при
порівнянні бізнес-процесів підприємств роздрібної торгівлі і сьогодні. Кінцевий
результат бенчмаркінгу бізнес-процесів підприємств роздрібної торгівлі на
основі даного методу є об’єктивний та конкретний. Таким чином, у статті
проведено аналіз сучасних та актуальних підходів та методів удосконалення
бізнес-процесів підприємства. Обгрунтовано доцільність вибору підприємстваконкурентів методом оболонки вільного розміщення. Визначено «еталонні»
бізнес-процеси підприємств роздрібної торгівлі як об’єкт бенчмаркінгу на базі
методу аналізу ієрархій Т. Сааті. Проведено бенчмаркінг бізнес-процесів
підприємств роздрібної торгівлі.
EN: In conditions of economic crisis, retailers direct their efforts to ensure the reliability
and rhythm of activity. In this case, the improving of business processes is an effective instrument to support vital stability of retailers in turbulent environments and helps to
create some new consumer values. Business processes management presumes
continuous improvement of retailers. As a result of their improvement here appears a
new qualitative state, which means a change of composition or structure of operations /
workflows within the business process, a decrease of their value, what can indicate an
organizational development of them. Practical experience of business shows that
benchmarking is an effective method of improving business processes of retailers. It is
advisable to begin benchmarking with the determination of its object. As an object of
benchmarking it is necessary to understand the retailer's business processes. The
hierarchies’ analysis method of T. Saaty allows covering multi- hierarchical structures
with unlimited criteria being used. So he has not lost its relevance when comparing
business processes of retailers for today. The final result of benchmarking of retailer's
business processes on the basis of this method is objective and concrete. Thus, the
article analyses current and relevant approaches and methods for improving business
processes. The expediency of choice of competing company is justified with the
method of free shell placing. The «reference» business processes of retailers as a
benchmark object, based on the analytic hierarchy T. Saaty, have been determined.
The retailer's business processes’ benchmarking has been also performed.