00 DSpace/Manakin Repository

Освіта ХХІ століття: сьогодення та перспективи

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Складановська, Марина Григорівна
dc.contributor.author Skladanovska, Maryna
dc.date.accessioned 2023-12-12T08:31:56Z
dc.date.available 2023-12-12T08:31:56Z
dc.date.issued 2014-12
dc.identifier http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/42363
dc.identifier.citation Складановська М. Г. Освіта XXI століття: сьогодення та перспективи / М. Г. Складановська // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2014 – № 12. – С. 54-57 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11530
dc.description.abstract UK: Виконано аналіз основних положень проекту Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років, сучасних тенденцій і провідних концепцій розвитку системи вищої освіти України. uk_UA
dc.description.abstract EN: Recently it was published a project of Concept of Education of Ukraine for the period 2015–2025 years to discuss the educational community and the public. As defined in the project throughout the period of independent Ukraine in the education sector of the country accumulated numerous problems systemic. To ensure education as a foundation for sustainable development requires systemic education reform, which should be the subject of public consensus. Top priority in the reform of higher education acquire new pedagogical models and technologies, methods and teaching aids that have a shape future professional competence as subject of the concept of sustainable development. The most important are the ability and the need to acquire new knowledge, independent learning activity, the ability to analyze unusual situations and based on this analysis, the acquired knowledge by working in a team of professionals make informed decisions and take responsibility for their consequences. The value of the individual, his interests — a dominant priorities of modern education, organization, content and innovative research. So, along with the effective management of the system of education, new educational technologies, the introduction of interactive teaching methods, implementation of competence approach to training young professionals is the most urgent task of the academic community today.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» uk_UA
dc.subject концепція розвитку освіти uk_UA
dc.subject інновація uk_UA
dc.subject гуманізація uk_UA
dc.subject компетентність uk_UA
dc.subject парадигма uk_UA
dc.subject innovation uk_UA
dc.subject humanization uk_UA
dc.subject competence uk_UA
dc.subject concept of education paradigm uk_UA
dc.title Освіта ХХІ століття: сьогодення та перспективи uk_UA
dc.title.alternative Education of XXI Century: Present and Prospects uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу