00 DSpace/Manakin Repository

До питання формування сучасної парадигми української вищої школи

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лисенко, Галина Іванівна
dc.contributor.author Lysenko, Halyna
dc.contributor.author Волкова, Світлана Петрівна
dc.contributor.author Volkova, Svitlana
dc.date.accessioned 2023-12-08T10:59:43Z
dc.date.available 2023-12-08T10:59:43Z
dc.date.issued 2014-12
dc.identifier http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/42356
dc.identifier.citation Лисенко Г. І. До питання формування сучасної парадигми української вищої школи) / Г. І. Лисенко, С. П. Волкова // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2014 – № 12. – С. 30-33. uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11521
dc.description.abstract UK: Проаналізовано основні парадигми освіти, що склались у світі впродовж історичного розвитку суспільства, а також визначено суть і основні складові сучасної парадигми української вищої школи. uk_UA
dc.description.abstract EN: The formulation of the problem. In the process of formation of a rational man who is capable to solve urgent problems of humanity the main role belongs to education, in particular — higher. But it is necessary to consider the conceptual model on which modern higher education of Ukraine is developing. The analysis of recent research. The formation and development of educational paradigm is thoroughly covered in the pedagogical literature, particularly in the context of the Bologna process [1; 2; 3], as a condition of inclusive education [4] and based on the philosophical interpretation [7]. The purpose of the article is to analyze the basic paradigm of education that emerged in the world during the historical development of society, and to identify the nature and structure of the modern paradigm of Ukrainian higher education. The conclusions. In innovative changes in various spheres of social life it is necessary to add an innovative ingredient to student–centered humanistic paradigm, which was confirmed in the national high school. The problem of the modern paradigm of Ukrainian higher education requires not only a deep understanding by the public of teaching staff in our country, but also maximum efforts to intensify its public expression into realities of national higher education in order to reach the competitive world level of it.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» uk_UA
dc.subject парадигма uk_UA
dc.subject концептуальна модель освіти uk_UA
dc.subject педагогічне мислення uk_UA
dc.subject гуманістично-інноваційної освіта uk_UA
dc.subject особистісно-орієнтована гуманістична парадигма uk_UA
dc.subject фундаменталізація uk_UA
dc.subject paradigm uk_UA
dc.subject fundamentalization uk_UA
dc.subject student-oriented humanistic paradigm uk_UA
dc.subject pedagogical thinking uk_UA
dc.subject the conceptual model of education uk_UA
dc.subject innovative humanistic education uk_UA
dc.title До питання формування сучасної парадигми української вищої школи uk_UA
dc.title.alternative On the question of the formation of the modern paradigm of Ukrainian higher education uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу