Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11852
Title: Основні аспекти розробки рекламної програми як засобу просування агентства нерухомості
Other Titles: Main aspects of the development of an advertising programme as a means of promoting an estate agency
Authors: Клименко, В. М.
Klymenko, Vladyslav
Польова, Тетяна Володимирівна
Polova, Tetiana
Keywords: реклама
ринок нерухомості
житлова нерухомість
комерційна нерухомість
програма рекламної діяльності
advertising activity
commercial real estate
real estate market
residential real estate
advertising
Issue Date: Dec-2023
Publisher: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Citation: Клименко В. М. Основні аспекти розробки рекламної програми як засобу просування агентства нерухомості / В. М. Клименко, Т. В. Польова // Економічний простір. – 2023. – № 188. – С. 113-118
Abstract: UK: У статті обґрунтовано використання рекламних заходів для просування послуг на ринку нерухомості. Проведено дослідження особливостей ринку нерухомості та відповідних тенденцій розвитку реклами. Проведено аналіз маркетингової діяльності підприємства, його основних економічних показників та аналіз стану ринку нерухомості. Запропоновано рекламну програму для агентства нерухомості. Розраховано бюджет рекламної програми та визначено цільову аудиторію. Для просування агентству нерухомості слід приділити увагу розвитку соціальних мереж компанії та запуску таргетованої реклами. Надано рекомендації щодо налаштування таргетованої реклами в Facebook Ads. Розроблено візуальне оформлення банерів оголошень рекламної кампаній у Facebook Ads.
EN: The paper substantiates the use of promotional activities to promote services in the real estate market. The purpose of the article is to substantiate the use of advertising measures to promote an enterprise in the real estate market and their effectiveness. To identify the main trends in the development of advertising services in the real estate market. To provide practical recommendations for developing a programme of advertising activities in the real estate sector as a means of promotion in the target market. In preparing the study, a systematic approach to the study of economic processes and phenomena was used, as well as empirical (observation, description, comparison, content analysis) and theoretical (analysis, synthesis) methods of scientific knowledge. The paper studies the peculiarities of the real estate market and relevant trends in the development of advertising. The study showed that the real estate market is a structure with imperfect competition, which determines the leading role of advertising among the elements of marketing technologies. Based on the analysis of the methods of distribution of real estate advertising, it was found that online promotion tools have recently played a leading role. The marketing activities of the enterprise, its main economic indicators and the situation in the real estate market are analysed. An advertising programme was proposed for the agency. The budget of the advertising programme is calculated and the target audience is identified. It is determined that one of the most promising areas for promoting services is the social networks Facebook, Instagram. Recommendations for setting up targeted advertising are given. A visual design of banners for Facebook Ads advertising campaigns was developed. The proposed advertising programme in social networks can be considered effective and recommended for implementation by real estate agencies.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11852
Other Identifiers: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1359
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/188-19
Appears in Collections:№ 188

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klymenko.pdf517 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.