UK: Постановка проблеми. У містах України діють цілі системи міських джерел шуму, а саме:
автомобільний транспорт, промислові та комунальні підприємства, рейковий транспорт (трамваї, залізниця),
повітряний транспорт, водний транспорт, ігрові та господарські майданчики, стадіони та спортивні майданчики
тощо. Частина із цих джерел шуму діє на селитебній території, а частина – на її межах. На селитебній території
міста найбільш потужне джерело шуму, яке частіше зустрічається, − транспортні потоки магістральними
вулицями, а також вулиці різного призначення, стоянки, гаражі, різнорівневі розв'язки автомагістралей, станції
технічного обслуговування автомобілів та ціла система громадських будівель та споруд, що обслуговуються
різноманітним громадським та іншими видами транспорту. Мета статті – з’ясувати можливість збільшення
ефективності шумозахисту у конкретній ситуації, без збільшення геометричних розмірів екрана. Висновок.
Застосування шумозахисних екранів «ламаного» профілю у певних містобудівних умовах може виявитися
значно ефективнішим, ніж застосування плоских екранів. Екрани «ламаного» профілю можуть являти собою не
тільки ті, що захищають безпосередньо джерело шуму конструкції, й різні павільйони, навіси, які
використовуються для різних цілей, далекі від джерела шуму і верхня поверхні профільних контурів
примагістральних будівель (магазинів, гаражів) тощо. Якщо в результаті розрахунку екрана «ламаного»
профілю верхня «зламана» частина екрана створить великий перекидний момент, утримати конструкцію в
рівновазі можна буде не тільки шляхом посилення фундаменту. У цьому випадку можна застосувати різні
діафрагми жорсткості, спеціальні троси-розтяжки (ванти), які підтримують похилу частину, тощо, залежно від особливостей конкретних містобудівних умов. Використання шумозахисних екранів «ламаного» профілю дозволить зменшити висоту позначки найвищого горизонту конструкції та істотно скоротити витрати матеріалу на її виготовлення.
EN: Problem statement. In the cities of Ukraine there are entire systems of urban noise sources, namely: road
transport, industrial and municipal enterprises, rail transport (trams, railways), air transport, water transport,
playgrounds, stadiums and sports grounds, etc. Some of these noise sources operate in the residential area, and some −
on its borders. In the residential area of the city, the most powerful source of noise, which is more common, are traffic
flows through main streets. At the same time there is a whole system of sources of traffic noise. These are streets of
various purposes, parking lots, garages, multi-level interchanges of highways, car service stations and a whole system
of public buildings and structures served by various public and other modes of transport. The purpose of this article is
ability to increase the effectiveness of noise protection in a particular situation, without increasing the geometric
dimensions of the screen. Conclusions. The use of noise protection screens «broken» profile under certain urban
conditions may be much more effective than the use of flat screens. Screens «broken» profile can be not only those that
directly protect the noise source of the structure, but it can be different pavilions, canopies used for various purposes,
away from the noise source and the upper surface of the profile contours of main buildings (shops, garages) etc. If, as a
result of calculating the screen of the «broken» profile, the upper «broken» part of the screen will create a large tipping
moment, it will be possible to keep the structure in balance not only by strengthening the foundation. In this case, you
can use different stiffness diaphragms, special extension cables that support the sloping part, etc., depending on the
specifics of specific urban conditions. The use of noise protection screens «broken» profile will reduce the height of the
mark of the highest horizon of the structure and significantly reduce the cost of material for its manufacture.