UK: Наведено результати обстеження та оцінювання несної здатності пошкоджених залізобетонних
конструкцій ригелів багатоповерхового гаража. Робота нормальних перерізів пошкоджених ригелів на згин
моделювалася за допомогою нелінійної деформаційної моделі системи «Конструктор перерізів» програмного
комплексу «ЛІРА − САПР». Нелінійна деформаційна модель, реалізована в найбільш загальному числовому
вигляді, дозволяє опрацювати різноманітні форми та конфігурації армування перерізів із різноманітними
нелінійними діаграмами деформування матеріалів, що дозволяє моделювати таким чином пошкоджені перерізи
експлуатованих конструкцій, враховуючи ефекти корозії матеріалів. Наведено результати числового
моделювання пошкодженого перерізу за вказаною технологією з метою визначення відсотка зниження несної
здатності в пошкодженому стані порівняно з початковим. Також продемонстровано спосіб застосування цієї
технології для підбору параметрів перерізу за підсилення з метою відновлення несної здатності конструкції.
EN: This paper presents the results of inspection and assessment of the bearing capacity of damaged
reinforced concrete beams of a multi-storey garage. Bending process of normal cross-sections of damaged beams was
modeled using a nonlinear deformation model of the system “Cross-Section Designer” by “LIRA−SAPR” software
package. The nonlinear deformation model, realized in the most general numerical form, allows to process various
forms and configurations of reinforcement of sections with various nonlinear stress-strain diagrams of materials, which
allows to model thus damaged sections of structures in operation, considering corrosion effects. The paper presents the
results of numerical modeling of the damaged cross-section using provided technology in order to calculate bearing
capacity decrease percent of damaged structure in comparison with its initial state. It also demonstrates a method of
applying this technology for the definition of cross-sectional parameters during reconstruction in order to restore
structure bearing capacity.