UK: В статті обґрунтовано взаємозв’язки між якістю рейтингування емітентів цінних
паперів та ефективністю ринку капіталів. З’ясовано вплив рейтингу як тригеру та
виразу ймовірності дефолту на ринкову вартість акцій та облігацій підприємства.
Визначено, що наявність рейтингу підвищує попит на корпоративні облігації та
інші цінні папери підприємств. Він безпосередньо впливає на можливості
залучення фінансових ресурсів підприємства та на їх ціну. Завдяки рейтингу
зменшуються витрати капіталодавців на збір та аналіз інформації щодо об’єктів
інвестування. Проведено аналіз оприлюдненого на сайтах провідних вітчизняних
рейтингових агентств методологічного забезпечення рейтингування. Зроблено
висновок щодо недостатнього рівня транспарентності рейтингових агентств у
питаннях методології присвоєння рейтингів. Це ускладнює оцінку якості
рейтингів та їх об’єктивності. Доведено, що рейтингові оцінки впливають не лише
на окремий сегмент ринку цінних паперів, а є інструментом підвищення
інформаційної ефективності усього ринку капіталів. Рейтингування можна
інтерпретувати як інструмент підвищення інформаційної ефективності ринку
капіталів. Визначено місце системи контролінгу та корпоративного управління у
покращенні кредитних рейтингів підприємств
EN: The article substantiates the relationship between the quality of ratings of securities
issuers and the efficiency of the capital market. The influence of the rating as a trigger
and the probability of default on the market value of shares and bonds of the enterprise
are found out. It is determined that the presence of the rating increases the demand for
corporate bonds and other securities of enterprises. It directly influences the possibilities
of attracting financial resources of the enterprise and their price. Due to the rating, the
cost of investors for the collection and analysis of information on investment objects is reduced. The analysis of methodology rating on the websites of the leading Ukrainian
rating agencies was carried out. The insufficient level of transparency of rating agencies
concerning the issues of methodology rating was found out. This complicates the
assessment of the quality of ratings and their objectivity. It is proved that rating
assessments affect not only a separate segment of the securities market, but also serve
as a means for improving the information efficiency of the entire capital market.
Therefore, ranking can be defined as a means of improving the information efficiency
of the capital market. The place of controlling and corporate management for
improvement of credit ratings of enterprises is determined.