UK: У статті обґрунтовано теоретичні та практичні засади щодо запровадження
системи внутрішнього маркетингу на підприємстві. У процесі дослідження
використані такі методи, як описовий і порівняльний (при дослідженні успішного
досвіду запровадження внутрішнього маркетингу), індукції, дедукції та
узагальнення (при визначенні етапів запровадження внутрішнього маркетингу на
підприємстві). У статті розглянуто існуючі особливості запровадження
внутрішнього маркетингу на підприємствах. На підставі аналізу публікацій
визначено передумови для застосування концепції внутрішнього маркетингу на
підприємстві. Проаналізовано досвід компаній «JYSK» та «Полетехніка», яким
вдалось успішно реалізувати концепцію внутрішнього маркетингу. Автором
запропоновано підхід до запровадження системи внутрішнього маркетингу на
підприємстві, який базується на п’яти послідовних етапах, наслідком реалізації
яких має стати підвищення результативності діяльності підприємства. Наукова
новизна статті полягає у тому, що запропонований автором підхід до
запровадження внутрішнього маркетингу на підприємстві, на відміну від існуючих,
акцентується на досягненні мети, якою є підвищення продуктивності персоналу та
загальної ефективності підприємства. Практичне значення статті полягає у тому,
що застосування запропонованого підходу на практиці сприятиме зростанню
ефективності менеджменту та досягненню ринкових цілей підприємства.
EN: The theoretical and practical foundations of introduction of the system of internal
marketing at the enterprise have been grounded. Such methods as descriptive and comparative (in studying the successful experience of introducing internal marketing),
induction, deduction and generalization (formulating proposals on the steps for the
implementation of internal marketing in the enterprise), have been used during
investigation. The article examines the existing features of the introduction of the system
of internal marketing at the enterprise. Based on the analysis of publications, the
preconditions for the application of the concept of internal marketing in the enterprise
have been determined. The author has analyzed the experience of JYSK and Polytechnic
companies, which are implemented the concept of internal marketing successfully. The
author has suggested an approach to the introduction of the system of internal marketing
at the company, which is based on five successive stages, the implementation of which
should be the improving performance to the company. Scientific novelty of the article
is that the author's proposed approach to the introduction of internal marketing in the
enterprise, unlike the existing ones, is focused on the reaching the goal: increasing the
productivity of staff and general effectiveness to the company. The practical
significance of the article lies in the fact that the application of the proposed approach
in practice could contribute to the growth of management efficiency and the
achievement of the market objectives of the enterprise.