UK: В статті доведено, що при стратегічному плануванні, в термінах системно-
рефлексивного підходу має бути визначено стан підприємства як системи та її
положення на траєкторії розвитку підприємства, також мають бути визначені
стани систем, що складають зовнішнє середовище, на момент початку реалізації
стратегічного плану розвитку.
Розроблено системно-рефлексивний підхід до планування розвитку
промислового підприємства, який базується на побудові ієрархії цільових
показників та розподілі їх на ті, які впливають та не впливають на рефлексивні
реакції контрагентів промислового підприємства, що даю можливість збільшення
точності планування та адаптації плану розвитку промислового підприємства до
особливостей його зовнішнього середовища. Визначено, що розподіл
другорядних показників, що впливають на першочергові цілі, на показники
незалежні та показники, які мають рефлексивні зв’язки з зовнішнім середовищем,
здійснюється шляхом аналізу доступності цих показників для контрагентів
промислового підприємства та використання методів маркетингових досліджень.
Причому другорядні показники можуть бути декількох ступенів ієрархії – від
агрегованих показників, що відображають плани на рівні підприємства в цілому,
до їх складових, що відображають плани для окремих підрозділів
EN: In the article it has been proved that in the strategic planning, in terms of systemreflexive
approach, the state of the enterprise as a system and its position on the
trajectory of the enterprise development саn be determined, and the state of the systems
that make up the external environment at the moment of the beginning of the
implementation of the strategic development plan should be determined. The systemreflexive
approach to the planning of the development of an industrial enterprise is
developed, which is based on the construction of a hierarchy of target indicators
and their distribution into those that influence and do not affect the reflexive reactions
of counteragents of an industrial enterprise, which makes it possible to increase the accuracy of planning and adaptation of the industrial enterprise development plan to the
peculiarities its environment. It has been determined that the distribution of secondary
indicators affecting the primary objectives, independent indicators and indicators that
have reflexive relations with the external environment, is carried out by analyzing the
availability of these indicators for the counteragents of the industrial enterprise and the
use of marketing research methods. Moreover, secondary indicators may be several
stages of the hierarchy - from aggregate indicators that reflect plans at the enterprise
level as a whole, to their components, reflecting the plans for individual units.