UK: Обґрунтовано, що підсумком державного фінансового контролю у формі аудиту,
перевірки, моніторингу має стати не лише оцінка продуктивності та економності
публічних закупівель, а й визначення ефективності та результативності процедур
публічних закупівель. Враховуючи глобалізацію економіки та активізацію
євроінтеграційних процесів доведено, що важливою складовою оцінки
ефективності публічних закупівель має стати порівняльний аналіз процедур їх
виконання з відповідними системами інших країн світу. Досліджено методики
оцінки ефективності системи публічних закупівель («Benchmarking Public
Procurement») Світового Банку. Проведено порівняльний аналіз місця України
серед інших країн світу, зокрема, серед групи країн Європи та Центральної Азії, а
також з окремими країнами ОЕСР, які віднесені до групи країн з високим рівнем
доходу. Враховуючи те, що в звітах Світового Банку відсутня підсумкова оцінка
та підсумковий рейтинг, обґрунтовано доцільність здійснення порівняння за
сумою балів. Обґрунтовано, що результати такого порівняльного аналізу
дозволять виявляти зони ризику, а відповідна інформація може бути використана
при розробці рекомендацій та пропозицій щодо підвищення ефективності системи
публічних закупівель особливо в умовах реформування законодавства про
публічні закупівлі та запровадження нової системи «Прозорро» («Prozorro»).
Перспективами подальших досліджень визначено дослідження показників
другого рівня та методології оцінювання систем публічних закупівель Світового
банку, враховуючи її нетривалий час застування у порівнянні з іншими
рейтингами.
EN: It is substantiated that the results of state financial control in the form of audit,
inspection, monitoring should be not only the evaluation of efficiency and economy of
public procurement, but also determination of effectiveness and resultiveness of public
procurement procedures. Taking into account the globalization of the economy and the
intensification of European integration processes, it has been proved that an important
part of evaluating the effectiveness of public procurement should be a comparative
analysis of the implementation procedures with the relevant systems of other countries
of the world. The methodologies of the World Bank's Benchmarking Public
Procurement system are investigated. A comparative analysis of the Uktaine`s place
among other countries of the world, in particular among the group of countries of Europe
and Central Asia, as well as with some OECD countries, which are considered as a group
of high-income countries, has been conducted. Taking into account that the World Bank
reports do not have a final score and a final rating,it has been justified the feasibility of
comparing by the general amount of points. It is substantiated that the results of such
comparative analysis will allow to identify risk areas, and relevant information can be
used in developing of recommendations and proposals for improving the effectiveness
of the public procurement system, especially in the context of reforming the law on
public procurement and the introduction of the new system "Prozorro". As a prospects
for further researches the study of second-tier indicators and the methodology of
evaluating the public procurement systems by the World Bank, taking into account its
relatively short setbacks compared to other ratings, have been identified.