UK: У статті обґрунтовано теоретико-методологічні положення формування
організаційно-економічного механізму консалтингової взаємодії та розроблені його
складові, виходячи з взаємообумовлених залежностей організаційно-нормативних та
соціально-економічних процесів у системі управління консалтинговою компанією.
Представлено основні цільові орієнтири механізму консалтингової взаємодії, які
реалізуються у системі управління компанією через принципи розвитку.
Запропоновано організаційно-економічний механізм консалтингової взаємодії
аналізувати з позиції двох аспектів: інституційного та функціонального, в основі
яких покладене авторське бачення ефекту комунікативної конвергенції.
Інституційний аспект виражено через моделі: модель інституційного механізму
консалтингу в Національній інноваційній системі України; модель стратегії
нарощування інноваційного потенціалу консалтингової взаємодії; концептуальну
модель консалтингової взаємодії. Функціональний аспект даного механізму
представлений через системи: систему управління потенціалом консалтингової
компанії та систему управління її людським капіталом. Сформований організаційно-
економічний механізм консалтингової взаємодії представляє інституційне підґрунтя
діяльності консалтингових компаній на вітчизняному ринку послуг, передбачає
розгляд цієї взаємодії з позиції динамічності системи та акцентує увагу на
необхідності мобілізації інтелектуальних ресурсів у системі управління потенціалом
консалтингу відносно допустимого рівня втрат в даний період часу.
EN: In the article, the theoretical and methodological positions of forming the organizational
and economic mechanism of consulting interaction were substantiated and its components
were developed, based on interdependent dependencies of organizational-normative and
socio-economic processes in the management system of the consulting company. The main
target guides of the mechanism of consulting interaction are presented, which are realized
in the system of management of the company through the principles of development. The
proposed organizational and economic mechanism of consulting interaction is analyzed from the standpoint of two aspects : institutional and functional, which is based on the
author's vision of the effect of communicative convergence. The institutional aspect is
expressed through models: the model of the institutional mechanism of consulting in the
National Innovation System of Ukraine; the model of the strategy of growth innovative
potential of consulting interaction; the conceptual model of consulting interaction. The
functional aspect of this mechanism is represented through the systems: the management
system of the potential of the consulting company and the human capital management
system. The formed organizational and economic mechanism of consulting interaction
represents the institutional basis of the activity of consulting companies in the domestic
market of services, envisages consideration of this interaction from the standpoint of the
dynamism of the system and emphasizes the need to mobilize intellectual resources into the
management system of consulting potential relative to the permissible level of losses in the
given period of time.