00 DSpace/Manakin Repository

Момент трения в подшипниках скольжения

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бондаренко, Леонид Николаевич
dc.contributor.author Бондаренко, Леонід Миколайович
dc.contributor.author Bondarenko, Leonyd
dc.contributor.author Дёмин, Геннадий Константинович
dc.contributor.author Дьомін, Геннадій Костянтинович
dc.contributor.author Dyomin, Hennadyi
dc.contributor.author Буратинский, Андрей Петрович
dc.contributor.author Буратинський, Андрій Петрович
dc.contributor.author Buratinsky, Andrei
dc.date.accessioned 2019-04-18T12:26:54Z
dc.date.available 2019-04-18T12:26:54Z
dc.date.issued 2016-09
dc.identifier http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/86945
dc.identifier.citation Бондаренко Л. Н. Момент трения в подшипниках скольжения / Л. Н. Бондаренко, Г. К. Демин, А. П. Буратинский // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. - 2016. - № 9. - С. 36-41. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/419
dc.description.abstract RU: Постановка проблемы. До настоящего времени подшипники скольжения еще широко применяются в машиностроении. Но их расчет производится по устаревшей методике на основе такого весьма неопределенного параметра как износ вкладыша подшипника. При этом в справочной литературе принято, что если материалы вала и вкладыша однородны, то поверхности детали по мере износа остаются цилиндрическими и касание между ними происходит во всех точках дуги опирания. Цель статьи —определить момент трения в подшипниках скольжения на основе силовых параметров. Выводы. Поскольку главной причиной износа кинематических пар «цапфа — вкладыш» и «пята — вкладыш» подшипников скольжения является трение, то и расчеты момента трения, среднего радиуса трения были проведены исходя из работы сил трения. Показано, что зависимости момента трения от угла обхвата по полученным формулам и приведенным в справочной литературе имеют качественно разный вид, а именно: при расчете по справочным формулам момент трения пропорционален углу обхвата, а по уточненным – обратно пропорционален вследствие уменьшения общей величины нормального давления. Недоучет момента трения при больших углах обхвата составляет от 40 до 15 %. Разница в величине моментов сил трения в приработавшихся и не приработавшихся кинематических парах при реальных способах их механической обработки составляет 2...3 %, что позволяет заявить о возможности снижения требований к качеству обработки соприкасающихся поверхностей подшипников скольжения. en_US
dc.description.abstract UK: Постановка проблеми. Досьогодні підшипники ковзання іще широко використовуються в машинобудуванні. Але їх розрахунок проводиться за застарілою методикою на основі такого досить хиткого параметра як спрацюваннявкладиша підшипника. При цьому в довідковій літературі прийнято вважати, якщо матеріали вала та вкладиша однорідні, то поверхні деталей по мірі спрацювання залишаються циліндричними і торкаються між собою у всіх точках дуги спирання. Мета статті — визначити момент тертя в підшипниках ковзання на основі силових параметрів. Висновки. Оскільки головною причиною зносу кінематичних пар «цапфа – вкладиш» та «п'ята – вкладиш» підшипників ковзання є тертя, то і розрахунок моменту тертя, середнього радіуса тертя були проведені виходячи з роботи сил тертя. Показано, що залежності моменту тертя від кута обхвату за одержаними формулами і наведеними в довідковій літературі мають якісно різний вигляд, тобто: при розрахунках за довідковими формулами момент тертя пропорційний куту обхвату, а за одержаними — обернено пропорцiйний внаслідок зменшення загальної величини нормального тиску. Недоврахування моменту тертя при великих кутах обхвату складаєвід 40 до 15 %. Різниця у величині моментів сил тертя в кінематичних парах, що припрацювалися та не припрацювалися, за реальних способів їх механічної обробки складає 2...3 %, що дозволяє заявитипро можливостізниження вимог до якості обробки контактуючих поверхонь підшипнків ковзання.
dc.description.abstract EN: Problem statement. Until now slide bearings are used widely in engineering. But the calculation is made on obsolete method that is based on undetermined parameters such as wear of the bearing shell. It is accepted in the literature that if the shaft and liner material are homogeneous, the workpiece surface are cylindrical as they wear and contact between them occurs at all points contact arc. Research objective. The purpose of this study is determine a friction torque in the slide bearings of power-basis parameters. Conclusions. Since the friction is primarily responsible for wear of cinematic pairs “pin – liner” and “pivot — liner” slide bearings. It is shown that the friction torquesof angles wrap, that are obtained by the formulas and given in literature, are not only qualitatively but also quantitatively, namely, the calculation by literature to the formulas the friction torques are proportional to the angle wrap and the calculation by improved formulas the friction torques are inversely proportional to the angle wrap due to the reduction the normal pressure. Underreporting friction torque at large angle wrap is between 40 and 15 %. The difference in the magnitude of friction torque in the run-in and run-out cinematic pairs with real method of machining is 2...3 %, which it is possible to declare of reducing the finish of contacting surface of slide bearings.
dc.language.iso ru en_US
dc.subject подшипники скольжения en_US
dc.subject кинематические пары трения en_US
dc.subject цапфа – вкладыш en_US
dc.subject пята – вкладыш en_US
dc.subject силовые параметры en_US
dc.subject підшипники ковзання en_US
dc.subject кінематичні пари тертя en_US
dc.subject цапфа – вкладиш en_US
dc.subject п′ята – вкладиш en_US
dc.subject силові параметри en_US
dc.subject slide bearings en_US
dc.subject friction pairs en_US
dc.subject pin – liner en_US
dc.subject pivot – liner en_US
dc.subject friction torque en_US
dc.subject mean radius en_US
dc.title Момент трения в подшипниках скольжения en_US
dc.title.alternative Момент тертя в підшипниках ковзання en_US
dc.title.alternative Friction torque in the slide bearings en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу