00 DSpace/Manakin Repository

Аналіз стану та перспективи розвитку торгівлі Харківської області

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Филипенко, Олена Михайлівна
dc.contributor.author Fylypenko, Olena
dc.contributor.author Колєснік, Тетяна Сергіївна
dc.contributor.author Koliesnik, Tetiana
dc.date.accessioned 2020-07-20T08:55:34Z
dc.date.available 2020-07-20T08:55:34Z
dc.date.issued 2019-08
dc.identifier http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/196853
dc.identifier DOI 10.30838/ P.ES.2224.290819.59.571
dc.identifier JEL: F14, O52
dc.identifier.citation Филипенко О. М. Аналіз стану та перспективи розвитку торгівлі Харківської області / О. М. Филипенко, Т. С. Колєснік // Економічний простір. – 2019. – № 148. – С. 59-71. en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/3689
dc.description.abstract UK: Метою статті є аналіз сучасного стану, тенденцій розвитку, визначення регіональних особливостей та основних проблем внутрішньої торгівлі Харківської області. В статті досліджено сучасний стан та виявлено проблеми розвитку торговельної галузі в Харківській області на основі визначення тенденцій основних показників розвитку роздрібної торгівлі. Проаналізовано регіональну структуру роздрібного товарообороту підприємств роздрібної торгівлі за 2010-2018 рр., товарну структуру роздрібного обороту торговельних підприємств в розрізі торгівлі товарами продовольчої та непродовольчої груп, залежність основних соціально-економічних показників від змін індексу фізичного обсягу роздрібного товарообороту підприємств за товарними групами. За результатами аналізу виявлено, що зростання показників роздрібного товарообороту відбувається повільніше за збільшення реальних доходів населення, внаслідок падіння купівельної спроможності. На регіональному ринку стверджуються нові формати підприємств сучасного типу, таких як гіпер-, супермаркети, торговельні центри, магазини біля дому, відбувається стрімкий розвиток Інтернет торгівлі, що забезпечує більш високу якість обслуговування. Все це призводить до поступового витіснення з споживчого ринку таких торговельних форматів, як кіоски та павільйони, а ринки трансформуються в торговельно-сервісні центри. Визначені тенденції розвитку роздрібної торгівлі дозволили узагальнити основні проблеми, що гальмують її функціонування та розвиток на споживчому ринку Харківської області. Для усунення виявлених проблем визначені основні напрямки вдосконалення роздрібної торгівлі регіону: формування споживчої пропозиції, доступної цінової політики та забезпечення якісних характеристик товарів, враховуючи купівельну спроможність споживачів; впровадження новітніх інформаційних технологій та телекомунікаційних мереж для забезпечення якісного та комплексного обслуговування населення; удосконалення розміщення торговельних об’єктів для уникнення стихійної торгівлі та усунення дисбалансу розвитку торговельної мережі в окремих районах як по місту так і регіону в цілому. en_US
dc.description.abstract EN: The goal of this article is the analysis of modern condition and trend of development, definition of the regional features and the main problems of the domestic trade of Kharkiv region. The modern condition and the problems of the development of the trade industry in Kharkiv region on the basis of the definition of the trends and the main indicators of the development of the retail trade have been discovered in this paper. The regional structure of the retail trading circulation of the manufactures of the retail for the period of the 2010 – 2018 pp., product structure of retail of the trading enterprises in the cutaway trade by the goods of the food and non-food groups, the depending of the main social-economic indicators from the change of the index of physical volume of retail turnover of the enterprise after the product groups have been analyzed in this article. On the basis of the results of analysis it was found that the growth in retail turnover is slower than the increase of the real income of the population, as a result of the falling of purchasing power. It was approved on the regional market the new formats of enterprises of a modern type such as hypermarkets, supermarkets, shopping centers, shops near the house, takes place the rapid development of the Internet trade, that provides higher quality of the service. All this gives the place of the deletion from the consumer market such shopping format as kiosks and pavilions, and the markets transform into the shopping service centers. Trends of the development of the retail allowed to summarize the main problems, that slow down it’s functioning and market development of Kharkiv region and the propositions to overcome it have been formulated. To solve the identified problems, the main directions of improvement of retail trade of the region are defined: forming a consumer offer, affordable pricing and quality assurance of goods, taking into account the purchasing power of consumers; introduction of the latest information technologies and telecommunication networks to provide quality and comprehensive services to the population; improving the location of retail outlets to avoid spontaneous trading and eliminating the imbalance of trade network development in individual areas, both in the city and in the region as a whole.
dc.language.iso uk en_US
dc.subject підприємства роздрібної торгівлі en_US
dc.subject Харківська область en_US
dc.subject основні показники en_US
dc.subject проблеми розвитку en_US
dc.subject динаміка en_US
dc.subject Kharkiv region en_US
dc.subject dynamics en_US
dc.subject problems of development en_US
dc.subject retailers en_US
dc.subject basic indicators en_US
dc.title Аналіз стану та перспективи розвитку торгівлі Харківської області en_US
dc.title.alternative Situation analysis and prospects of trade in Kharkiv region en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу