UK: Мета. Створити нові прийоми організації інтернатних закладів для дітей дошкільного та шкільного віку, завдяки яким діти будуть більш пристосовані для подальшого життя. Методика. Використання системного підходу дорозглянутого питання, який складається з дослідження та аналізу економічної та політичної ситуації в Україні, існуючої нормативної бази та наукових досліджень з психології та педагогіці, стану об’ємно-планувальних та конструктивних особливостей дитячих будинків в Україні та закордоном. Результати. У роботі запропонована методика проектування інтернатних установ для дітей – сиріт, яка базується на: визначенні кількості дітей – сиріт, встановленні планувальнихвластивостей інтернатних установ для різних форм виховання дітей з врахуванням закордонного та вітчизняного досвіду.Визначено склад і взаємо розташування приміщень відповідно до методик виховання та типологічних властивостейінтернатних установ для дітей – сиріт. Наукова новизна. Будь-яка форма утримання та виховання дітей-сиріт, щоб ефективно існувати, повинна мати механізми оцінки ефективності використання наявних в державі ресурсів. Запропоновані напрями розвитку державної політики, які дозволять створити систему оцінки ефективності організації виховання і утримання дітей-сиріт як для організацій соціальних служб так і для проектно-орієнтованих організацій. Практичназначимість. Запропонована в роботі методика може поставити організацію виховання дітей-сиріт на новий якісний рівень, підпорядкувати всі наявні ресурси України на досягнення головної мети, зробити процес інноваційним, здатним до інвестиційної привабливості.
RU: Цель. Создать новые приемы организации интернатных учреждений для детей дошкольного и школьного возраста, благодаря которым дети будут более приспособлены для дальнейшей жизни. Методика. Использование системного подхода к рассматриваемому вопросу, который состоит из исследования и анализа экономической и политической ситуации в Украине, существующей нормативной базы и научных исследований по психологии и педагогике, состояния объемно-планировочных и конструктивных особенностей детских домов в Украине и за рубежом. Результаты.В работе предложена методика проектирования интернатных учреждений для детей-сирот, которая базируется на: определении количества детей-сирот, установлении планировочных свойств интернатных учреждений для различных форм воспитания детей с учетом зарубежного и отечественного опыта. Определен состав и взаимно расположение помещений в соответствии с методиками воспитания и типологических свойств интернатных учреждений для детей-сирот. Научнаяновизна. Любая форма содержания и воспитания детей-сирот, чтобы эффективно существовать, должна иметь механизмы оценки эффективности использования имеющихся в государстве ресурсов. Предложенные направления развития государственной политики, которые позволят создать систему оценки эффективности организации воспитания и содержания детей-сирот, как для организаций социальных служб, так и для проектно-ориентированных организаций. Практическая значимость. Предложенная в работе методика может поставить организацию воспитания детей-сирот на новый качественный уровень, подчинить все имеющиеся ресурсы Украины на достижение главной цели, сделать процесс инновационным, способным к инвестиционной привлекательности.
EN: Annotation. Goal. o create new methods of orphanages for children of preschool and school-age children, where children will become more adapted for life. Methods. Using a systematic approach to the matter, which consists of the research and analysis of the economic and political situation in Ukraine, the existing regulatory framework and research in psychology and pedagogy, state space planning and design features of orphanages in Ukraine and abroad. Results. We propose a technique of designing orphanages, which is based on: the number of orphans, establishing planning property residential institutions for various forms of education of children, taking into account foreign and domestic experience. Define the composition and mutual arrangement of the premises in accordance with the methods of education and typological properties of boarding schools for orphans. Scientific novelty. Any form of maintenance and upbringing of orphans, there must be mechanisms to evaluate the efficiency of use of available resources in the state. The proposed directions of development of public policies that establish a system for evaluating the effectiveness of the organization and content of education for orphans, for the organization of social services, as well as for project-oriented organizations. Practical significance. The proposed technique can work to put the organization of education of orphans to a higher level, subordinate to all existing Ukrainian resources to achieve the main goal, to make the process of innovation, and to attract investment.