UK: В умовах глобалізації світових економічних процесів жорстка конкуренція,
насиченість ринків, перевищення пропозиції товарів над попитом, постійне
зростання вимогливості споживачів істотно ускладнюють збутову діяльність
підприємств. Зазначене викликає необхідність формування дієвого механізму
просування української продукції на міжнародні ринки. Метою даної статті є
аналіз товарної структури експорту України, ідентифікація основних ринків
збуту української продукції, дослідження інструментів просування вітчизняної
продукції на міжнародні ринки, а також виокремлення ключових тенденцій
розвитку та особливостей просування українських товарів. Дослідження товарної
структури експорту України та ключових країн-партнерів дозволило визначити
переважно сировинну складову експорту товарів та актуальні напрями
експортних потоків. Автори акцентують увагу на необхідності застосування
сучасних інструментів просування продукції на міжнародні ринки. Найбільш
поширеними є традиційні інструменти просування, до яких належать реклама,
стимулювання збуту, зв’язки з громадськістю, прямий маркетинг, особистий
продаж. У статті систематизовано переваги та недоліки стратегії адаптації та
стандартизації комплексу просування в міжнародному маркетингу. Встановлено,
що найбільш поширеним є комбінований підхід, який є симбіозом адаптації та
стандартизації. З метою підвищення ефективності просування української
продукції на міжнародні ринки рекомендується розробка та імплементація чіткої
стратегії та комплексне використання усіх елементів системи просування,
зокрема, вітчизняним підприємствам слід звернути особливу увагу на подальшу
активізацію маркетингових комунікацій через Інтернет, що сьогодні є
найперспективнішим з точки зору ефективності. Українським підприємствам
необхідно спиратись на досвід розвинених країн – системно здійснювати
управління просуванням, використовувати нестандартні й найсучасніші його
способи з врахуванням особливостей міжнародного середовища. Перспективами
подальших досліджень є детальніше вивчення зарубіжного досвіду просування
продукції на міжнародні ринки та можливих шляхів його адаптації до
українських реалій.
EN: In the context of the globalization of the world economy, rigid competition, saturation
of markets, excess of supply of goods over demand, the constant growth of demanding
consumers substantially complicate the sales activities of enterprises. The abovementioned needs to form an effective mechanism for the promotion of Ukrainian
products in international markets. The purpose of this article is to analyze the
commodity structure of Ukraine's exports, identify the main importers of Ukrainian
products, research tools for promoting domestic products in international market, as well
as distinguish key trends in the development and features of the promotion of Ukrainian
goods. The research of the commodity structure of exports of Ukraine and key partner
countries allowed to determine mainly the raw material component of the export of
goods and the actual trends of export flows. The authors emphasize the need to use
modern tools to promote products in the international market. The most common are
traditional promotion tools, which include advertising, sales promotion, public relations,
direct marketing, personal sales. The advantages and disadvantages of the strategy of
adaptation and standardization in international marketing have been systematized. It has
been established that the most common is the combined approach, which is a mix of
adaptation and standardization. In order to increase the efficiency of promotion of
Ukrainian products in the international market, it has been recommended to develop and
implement a clear strategy and the integrated use of all elements of the system of
promotion have been encouraged as well, in particular, domestic enterprises should pay
attention to the activation of marketing communications over the Internet, which is the
most promising in terms of the efficiency. Ukrainian enterprises need to rely on the
experience of developed countries: to manage the advancement systematically, to use
non-standard and up-to-date methods, taking into account the peculiarities of the
international environment. Prospects for further research are a detailed study of the
foreign experience of product promotion on international markets and possible ways of
its adaptation to Ukrainian reality.