UK: Економічне зростання на рівні суб’єкта господарювання – це результат ефективної
діяльності його співробітників, а особливість інноваційної діяльності полягає в її
колективному та творчому характері. Основною метою статті є дослідження місця
команди R&D-проекту у корпоративній структурі та обґрунтування особливої ролі
взаємовідносин між різними зацікавленими особами у системі корпоративного
управління в умовах здійснення інноваційної діяльності. У статті доведено, що
командаR&D-проекту складається з висококваліфікованих, творчих особистостей, які
мають різні мотиви та особисті якості, не бажають працювати у жорстких рамках,
нав’язаних корпоративною культурою. Це провокує появу додаткових конфліктів
інтересів як у середині групи, так і загострення протиріччя між власниками та
учасниками команди, менеджерами і учасниками команди. Але формування такої
команди дозволяє скоротити період реалізації проекту, можливість оперативного
реагування на зміни, спрощення системи контролю, зацікавленість членів групи у
результатах проекту, зниження рівня несприйняття інновацій у колективі в цілому. До
загальних законів управління командами R&D-проектів доцільно віднести:
професіоналізм команди та забезпечення її усіма необхідними ресурсами;
автономія та максимальна увага; висвітлення досягнутих нею результатів. Також
у роботі визначено фактори, що гальмують ефективність роботи команди R&D-проекту. Найбільш впливовими з них є: попередній досвід, який блокує здатність
бачити щось нове, невизначеність функцій, незацікавленість керівників та
власників у результатах інноваційної діяльності, обмеження у системі
комунікацій, автократичний стиль керівництва, неефективний менеджмент:
недовіра до ідей, що формуються на нижчих рівнях, зайва бюрократизація,
тотальний контроль, некоректна поведінка й висловлювання, кулуарне прийняття
рішень, втручання інших відділів у оцінку пропозицій та рішень, постійна критика
і погрози. Виявлені у статті закономірності та надані рекомендації дозволять
підвищити ефективність діяльності як суб’єкта господарювання в цілому, так і
корпоративного управління зокрема.
EN: Economic growth at the level of a business entity is a result of the effective work of its
employees, and the feature of innovative activity lies in its collective and creative nature.
The main object of the article is to study the place of the R&D-project team in the
corporate structure and to substantiate the significant role of the relationships between
various interested parties in the corporate management system in terms of innovative
activity. It has been proved that the R&D-project team consists of fully qualified,
creative individuals who have different motives and personal qualities, who are not
willing to work in the rigid framework imposed by corporate culture. This provokes the
emergence of additional conflicts of interest both inside the group and the exacerbation
of contradictions between the owners and team members, managers and team members.
However, the organization of such a team can reduce the period of project
implementation, the ability to respond promptly to changes, simplify the control system,
ensures the interest of team members in the results of the project, reduces the level of
non-acceptance of innovation in the team as a whole. It is expedient to refer to the
general laws of management of teams of R & D projects: the professionalism of the team
and providing it with all necessary resources; autonomy and maximum attention;
coverage of the results achieved by it. Also, factors that inhibit the effectiveness of the
R & D project team have been defined. The most influential of these are: prior
experience that blocks the ability to see something new, uncertainty of functions, the
lack of interest of managers and owners in the results of innovation, constraints in the
communications system, autocratic leadership style, ineffective management: distrust
of the ideas that are formed at lower levels, excessive bureaucracy, total control,
incorrect behavior and statements, marginal decision-making, interference of other
departments in the evaluation of proposals and decisions, constant criticism and threats.
The patterns and given recommendations provided in the article will help to improve
the efficiency of the activities of both the business entity as a whole and corporate
management in particular.