UK: Формування інформаційного середовища щодо соціального капіталу вимагає
постійного контролю для підвищення впевненості менеджерів у її достовірності.
Метою статті є обґрунтування методичного забезпечення й організаційної
політики здійснення внутрішнього контролю соціального капіталу торговельних
підприємств. Для реалізації мети поставлено такі завдання: узагальнити завдання
й складові внутрішнього контролю соціального капіталу на торговельному
підприємстві; визначити концептуальну модель внутрішнього контролю
соціального капіталу; визначити перелік процедур контролю соціального
капіталу. У роботі визначено мету внутрішнього контролю соціального капіталу,
якою є встановлення достовірності здійснення операцій з елементами капіталу,
правильності відображення їх в обліку, оцінка вартості соціального капіталу й
капіталізації підприємства, своєчасності виявлення помилок, ризиків й загроз.
Відповідно, згруповано завдання внутрішнього контролю на підприємстві в
цілому, та контролю соціального капіталу, зокрема та схарактеризовано зміст
завдань. Рекомендовано концептуальну модель внутрішнього контролю
соціального капіталу підприємствами торгівлі, застосовуючи підхід, який
базується на оцінці ризику. Запропоновано перелік процедур контролю
соціального капіталу. Розкрито зміст таких процедур шляхом злагодженого
функціонування необхідних елементів системи. Представлено взаємозв’язок
облікової та контрольної систем щодо соціального капіталу для забезпечення
якісного контролю. Зокрема, з метою підвищення оперативності внутрішнього
контролю соціального капіталу схематично наведено взаємозв’язок облікових
блоків – інформаційного джерела контролю та структурних одиниць
внутрішнього контролю. Кожен інформаційний блок містить елементи методів –
вимірювання, реєстрації, групування, узагальнення інформації про соціальний
капітал. Внутрішні контроль розкритий через складові, які визначають його
нормативну, методичну та організаційну сторони.
EN: The formation of an information environment on social capital requires continuous monitoring to increase the confidence of managers in its reliability. The purpose of the article is to justify the methodological support and organizational policy for the
implementation of internal control of the social capital of trading enterprises. To achieve
the goal, the following tasks are set: to summarize the tasks and components of the
internal control of social capital in a trading enterprise; define a conceptual model of
internal control of social capital; determine the list of social capital control procedures.
The paper states that the purpose of internal control of social capital is to establish the
reliability of transactions with elements of capital, the correctness of their reflection in
the accounts, assessment of the value of social capital and capitalization of the
enterprise, the timeliness of identifying errors, risks and threats. The task of internal
control at an enterprise and control of social capital is grouped and these tasks
characteristic is given. The conceptual model of internal control of social capital by trade
enterprises is recommended, based on the approach of risk assessment. The list of
procedure of control of social capital is offered. To revealed the content of such
procedures to increase the functionality of the required elements. Interconnection of
accounting and control systems with respect to social capital for quality control is
presented. In particular, in order to increase the efficiency of internal control of social
capital, the interconnection of accounting units - the information source of control and
structural units of internal control - is schematically indicated. Each information block
contains elements of methods - measurement, registration, grouping, generalization of
information about social capital. Internal control is disclosed through components that
determine its normative, methodological and organizational aspects.