UK: У статті розглянуто процес формування інформаційної компетентності у студентів економічного профілю в умовах інклюзивного навчання. Розглянуто інформаційне суспільство, що бурхливо розвивається, адже інформаційна компетентність, поза сумнівом, одна з найбільш затребуваних і необхідних компетентностей. Розглянуто інформаційну компетентність особи і інформаційна компетентність суспільства які взаємно розвиваються, збагачують один одного, особовий рівень інформаційної компетентності залежить від рівня інформаційної компетентності суспільства, який, у свою чергу, визначається інформаційною компетентністю суб'єктів, що входять в нього. Використання комп'ютерних технологій в освіті істотно розширює можливості інтелектуального і пізнавального розвитку студентів в умовах інклюзивного навчання, забезпечуючи доступ до будь-якої інформації з навчального предмету,
RU: В статье рассмотрен процесс формирования информационной компетентности студентов экономического профиля в условиях инклюзивного обучения. Рассмотрены информационное общество бурно развивается, ведь информационная компетентность, несомненно, одна из самых востребованных и необходимых компетенций. Рассмотрены информационную компетентность личности и информационная компетентность общества взаимно развиваются, обогащают друг друга, личный уровень информационной компетентности зависит от уровня информационной компетентности общества, который, в свою очередь, определяется информационной компетентностью субъектов, входящих в него. Использование
компьютерных технологий в образовании существенно расширяет возможности интеллектуального и познавательного развития студентов в условиях инклюзивного обучения, обеспечивая доступ к любой
информации по учебному предмету.
EN: In research describes pedagogical methods and techniques forming the informational competence of future economists in conditions of inclusive education. The effect of inclusive education on the formation of the professionalism of future specialists has been researched. The article deals with the process and conditions for the formation of informational competence of future economists in the conditions of inclusive education, because in the system of higher education information competence is a necessary requirement to ensure the performance of a professional future economist. This requires the deliberate formation of information competence in the context of inclusive education as a value for students, contributing to meaningful implementation and management of activities in the field of information and communication technologies. On the basis of the research conducted, the necessary computer and information providing was described, as the requirements of employers for graduates of higher educational institutions of higher education changed. One of the most important requirements is the ability of a university graduate to possess information technology. In the intellectual labor market are becoming demanded by specialists with a high level of information culture and competence. A modern specialist should be able to receive, process and use information through computers, telecommunications and other means. The task of forming such a person, who is ready for updating of knowledge throughout the whole life path, arises. Ability to choose the necessary information, to systematize it, to assimilate it at a high level, to navigate in the growing information flow – the important quality of the graduate of the university. That to do this, he must have the information competence. One of the activities of an economist is the rapid and qualitative work with information on the basis of computer and information technology. The future specialist should strive to rationalize his activities in solving the task set before him, to choose such methods of action, which he considers optimal. Information competence, even in the context of inclusive education, consists of three components: to know, to be able to use in educational activities and future professional activities, to work independently with information and communication technologies.