UK: У статті з’ясовано основи реалізації державної політики органами влади щодо
протидії інформаційним загрозам в Україні. З’ясовано, що в умовах глобальних
викликів головним стратегічним національним ресурсом, що визначає економічну
і оборонну міць держави, є інформація та інформаційні технології, від яких
вирішальною мірою залежать всі сфери життєдіяльності суспільства:
виробництво та управління, оборона і енергетика, транспорт і зв'язок, банківська
справа і фінанси, наука, освіта і багато інших. Доведено, що для власного сталого
інформаційного розвитку в умовах жорсткої конкуренції з урахуванням чинників
інформаційної безпеки кожна держава повинна забезпечити: розуміння
інформаційних атак та протистояння ним; створення програмного забезпечення
протистояння інформаційним атакам; аналіз показників інформаційних загроз з
метою вдосконалення механізмів прийняття рішень в системах державного
управління; забезпечення максимального захисту від зовнішніх впливів; аналіз
стану і технічний аудит всіх засобів комунікації; консолідація діяльності органів
державної влади та ЗМІ у сфері політичного інформування суспільства для
нейтралізації негативного психологічного впливу в умовах криз та конфліктів.
Інформаційна політика держави має зосередитися на віддзеркаленні нагальних
питань, що сформувалися у галузі міжнародних відносин та галузі інформаційної
безпеки та ін. Права та інтереси кожного суб’єкта інформаційних взаємин мають
бути законодавчо захищені. Найважчим буде реалізація завдань, в межах яких
планується гармонійно забезпечити інформаційну безпеку країни, індивіда і
соціуму й одночасно виокремити нагальні пріоритети, а саме: створити/відновити
основні захисні елементи структури інформаційної нацбезпеки, практично
реалізувати зазначену раніше схему дієвого механізму інформаційного захисту
країни, переглянути нові інформаційні загрози, усунути наявні, визначивши
ступені імовірних результатів та рівня їхнього інтенсивного впливу. Головною
інформаційною загрозою для національної безпеки є вплив, який може здійснити
інша сторона на стан державної інформаційної інфраструктури, інформаційних
ресурсів, на стан суспільства, свідомості, підсвідомості індивідуума задля
нав’язування державі бажаної системи з відповідними цінностями, поглядами,
інтересами і рішеннями щодо надважливих сфер у суспільній і державній
діяльності, взяття під контроль їхньої поведінки і розвитку у потрібному іншій
стороні векторі.
EN: The article clarifies the basis for the implementation of state policy by authorities to
counter information threats in Ukraine. It has been revealed that in the context of global
challenges, the main strategic national resource defining the economic and defense
power of the state is the information and information technologies, from which the vital
functions of society are crucial to all sectors: production and management, defense and
energy, transport and communications. banking, finance, science, education and many
others. It has been proved that for the own stable information development in the
conditions of strict competition taking into account factors of information security, each
state should ensure: understanding of information attacks and confrontation; creation of
software for confrontation with information attacks; analysis of indicators of
information threats in order to improve decision-making mechanisms in public
administration systems; providing maximum protection against external influences;
analysis of the state and technical audit of all means of communication; consolidation
of the activities of state authorities and mass media in the field of political informing of
society in order to neutralize negative psychological influence in conditions of crises
and conflicts. The state's information policy should focus on reflecting the urgent issues
that have emerged in the field of international relations and the field of information
security, etc. The rights and interests of each subject of information relations should be
legally protected. The most difficult will be the implementation of tasks within which it
is planned to harmonize the information security of the country, the individual and the
society and simultaneously highlight the urgent priorities, namely: to create / restore the
basic security elements of the information security structure, to implement the abovementioned
scheme of the effective mechanism of information protection of the country,
to review new ones information threats, eliminate existing ones, identifying the degree
of probable results and the level of their intensive influence. The main information threat
to national security is the influence that the other party can make on the state of the state
information infrastructure, information resources, on the state of society, consciousness,
and subconsciousness of the individual in order to impose the state the desired system
with the corresponding values, views, interests and decisions on critical areas. in social
and state activities, taking control of their behavior and development in the right other
side of the vector.