Abstract:
UK: «Open Space» – невід'ємний архітектурно-просторовий та навчально-педагогічний компонент сучасної школи та школи майбутнього. Безпека – одна з основних вимог до функціонування школи у реаліях сучасності. «Open Space» (англ. відкритій простір) за визначенням - великий відкритий простір без внутрішніх стін та перегородок, вільне та прозоре середовище для співпраці, навчання, спілкування, творчості та відкритості. Безпека зазвичай асоціюється з обмеженим, закритим, захищеним простором. З одного боку, «Open Space» сприяє інтеракції між учнями та педагогами, може підвищити якість навчання та створити комфортні умови для розвитку дітей. З іншого боку, безпека учнів та персоналу є пріоритетом у будь-якому шкільному середовищі. Необхідно забезпечити заходи безпеки, які враховують реальні та потенційні загрози. Таким чином, є «конфлікт установок» між принципами «Open Space» та безпеки у школі. Поєднання цих принципів - складне завдання для архітекторів та дизайнерів. Отже, виклик полягає в тому, як збалансувати ці два протилежні аспекти - відкритість та безпеку - в архітектурній концепції сучасної школи.