UK: Актуальність роботи. Основні загрози та виклики, що постали перед вищою школою у воєнний період, а це загроза життю і здоров’ю учасникам освітнього процесу; руйнування та пошкодження інфраструктури ЗВО; вимушене переміщення закладів; вплив війни на контингент здобувачів вищої освіти та склад науково-педагогічних працівників; забезпечення рівного доступу до вищої освіти; та інші умови, у тому числі обмежене фінансування – безпосередньо чи опосередковано впливають на стан всієї системи вищої освіти. В статті досліджується процес забезпечення стійкості вітчизняної системи вищої освіти через трансформацію її складників; оцінюються прийняті державними органами управління та закладами вищої освіти рішення і реалізовані заходи для забезпечення дієздатності галузі в умовах воєнного стану та відновлення у повоєнний період. Мета роботи: вивчити вплив агресії рф на сферу вищої освіти, проаналізовати прийняті управлінські рішення і реалізовані заходи, оцінити їх ефективність у забезпеченні функціонування Системи в умовах війни і відновлення у повоєнний період. Інформувати освітянську громадськість щодо її модернізації в умовах воєнного стану. Наукова новизна. З позицій забезпечення стійкості Системи в умовах війни комплексно досліджені управлінські рішення та реалізовані заходи щодо удосконалення управління галуззю, забезпечення доступу до вищої освіти, оптимізації мережі університетів, осучаснення організації освітнього процесу. Оцінено прогрес у процесі інтеграції вищої освіти України в Європейський простір вищої освіти. Практична значимість роботи полягає у: встановленні та оцінці спрямованості та стану імплементації змін і доповнень, внесених до Закону за час його дії; оцінці, з позицій забезпечення стійкості галузі в умовах війни та інтегрування української вищої школи в європейський освітній простір, нових законодавчих і нормативних актів, реалізованих та запланованих заходів, спрямованих на здійснення реформ у сфері вищої освіти; постійному інформаційному супроводі процесу імплементації положень Закону, розвитку Системи в умовах сучасних викликів. Підсумки дослідження. Вивчення, аналіз та співставлення прийнятих управлінських рішень і наслідків їх виконання свідчать, що заходи, здійснені органами державного управління, закладами вищої освіти щодо подолання негативних впливів війни на галузь, забезпечують її стійкість та дієздатність у складних умовах воєнної пори: упорядковується мережа ЗВО, успішно формуються та підтримуються необхідні контингенти здобувачів вищої освіти, осучаснюється структура підготовки фахівців, організація та зміст освітнього процесу.
EN: The relevance of the work. The main threats and challenges facing higher education during the war
period, namely, a threat to life and health of participants in the educational process; destruction and damage to the
infrastructure of higher education institutions; forced relocation of institutions; the impact of war on the contingent of
applicants for higher education and the composition of scientific and pedagogical workers; ensuring equal access to
higher education; and other conditions, including limited funding − directly or indirectly affect the state of the entire
higher education system. The article examines the process of ensuring the sustainability of the domestic higher
education system through the transformation of its components; the decisions made by state governing bodies and
higher education institutions and the measures implemented to ensure the viability of the industry in the conditions of
martial law and reconstruction in the post-war period are assessed. Purpose. To study the impact of the russian
aggression on the sphere of higher education, to analyze the adopted management decisions and the implemented
measures, to evaluate their effectiveness in ensuring the functioning of the System in the conditions of war and
reconstruction in the post-war period. To inform the educational environment about its modernization in the conditions
of martial law. Scientific novelty. From the standpoint of ensuring the sustainability of the system in wartime,
management decisions are comprehensively studied and measures are implemented to improve industry management,
ensure access to higher education, optimize the university network, and modernize the organization of the educational
process. The progress in the process of integrating higher education in Ukraine into the European Higher Education
Area is assessed. The practical significance of the work consists in: establishing and assessing the focus and state of
implementation of amendments and additions made to the Law during its validity; assessment from the standpoint of
ensuring the sustainability of the industry in the conditions of war and the integration of Ukrainian higher education into
the European educational space, new legislative and regulatory acts, implemented and planned measures aimed at
implementing reforms in the field of higher education; constant information support for the process of implementing the
provisions of the Law, the development of the System in the context of modern challenges. Results of the research. The
study, analysis and comparison of the adopted management decisions and the consequences of their implementation
indicate that the measures taken by government bodies and higher education institutions to overcome the negative
impact of the war on the industry ensure its sustainability and efficiency in difficult wartime conditions: the network of
higher education institutions is streamlined, the necessary contingents of applicants for higher education are
successfully formed and supported, the structure of specialist training, organization and content of the educational
process are modernized.