UK: Актуальність роботи. Нові типи мислення і нові засоби перетворення дійсності викликають
необхідність всебічного розвитку молодого покоління, демократизації суспільства, гуманізації вищої школи,
вимагають переосмислення самої парадигми вищої освіти, відмови від адаптивної моделі засвоєння знань на
користь моделі освіти, зорієнтованої на особистість, і стають важливою суспільною потребою. Тому центром
навчально-виховних дій має стати конкретний студент i, відповідно, всі засоби та форми організації мають
підпорядкуватися меті його всебічного особистісного і професійного розвитку. Головна увага має
концентруватися на особистості студента, адже від того, який сенс має для нього професія, як він ставиться до
інших людей, до себе, залежить успішність професіоналізації. Методика. Дослідження спиралося на низку
визначальних принципів – наукового плюралізму, методологічної різноманітності, критичності мислення,
єдності суб’єктивного та об’єктивного, системного компаративізму тощо. Застосовано методи програмноцільовий та узагальнення. Мета дослідження − визначення впливу сучасних форматів навчання на реалізацію
місії, цілей та якість вищої освіти. Результати. У сучасних непростих соціокультурних умовах вища школа
має взяти на себе захист головного права кожного студента – права на такі умови навчального середовища, які
б забезпечували йому повноцінний особистісний і професійний розвиток у максимально можливому діапазоні
індивідуальних психологічних ресурсів. Інформаційно-комп'ютерні технології (далі ІКТ) освітнього процесу
стали характерними рисами функціонування сучасного закладу вищої освіти. Сучасні ІКТ визначають розвиток
університетів щодо надання швидких та якісних освітніх послуг, особливо якщо йдеться про ситуацію у
суспільстві, коли доступ до традиційних форм навчання обмежений. Автори доходять висновку, що
впровадження дистанційного та змішаного навчання, цифровізації освіти, використання систем штучного інтелекту сприятиме поліпшенню якості освіти та науки України, що полегшить інтеграцію нашої держави до євросередовища.
EN: t. The relevance of the work New types of thinking and new ways of transforming activity call for the
need for the comprehensive development of the younger generation, democratization of marriage, humanization of the
graduate school, requires a rethinking of the very paradigm of global awareness, as an adaptive model, acquired
knowledge on the basis of a model of awareness, oriented towards specialness and becoming important suspenseful
need.Therefore, the centre of educational activities should be a specific student and, accordingly, all methods and forms
of organization should be subordinated to the goal of his comprehensive personal and professional development. The
main attention should be focused on the personality of the student, because the success of professionalization depends
on the meaning of the profession for him, how he treats other people, and himself. The purpose of the research is to
determine the influence of modern education formats on the implementation of the mission, goals and quality of higher
education. Methodology. The research was based on a number of defining principles − scientific pluralism,
methodological diversity, critical thinking, unity of subjective and objective, systemic comparativism, etc. The methods
used were programmatic − target, and generalization. The results. In today's difficult socio-cultural conditions, the
higher school must take on the protection of the main right of every student − the right to such conditions of the
educational environment that would provide him with full-fledged personal and professional development in the
maximum possible range of individual psychological resources. Information technologies of the educational process are
characteristic features of the functioning of a modern institution of higher education. Modern ICT determines the
development of universities in terms of providing fast and high-quality educational services, especially when it comes
to the situation in society when access to traditional forms of education is limited. The authors come to the conclusion
that the implementation of distance and mixed learning, digitization of education, use of artificial intelligence systems
will contribute to improving the quality of education and science in Ukraine, which will facilitate the integration of our
state into the European environment.