UK: У статті розглянуто процес поступового розширення дрібносерійної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах, яка означає, що за окремими напрямами
підготовки та спеціальностями навчається невелика кількість студентів, які
об’єднані в одну академічну групу. На основі статистичного дослідження
результатів прийому студентів на І курс для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра за денною формою у 54-х державних технічних вищих
навчальних закладах України у 2014 році підтверджена гіпотеза про суттєве
поширення дрібносерійної підготовки фахівців. Результати статистичного
аналізу показують, що у 2014 році в технічних вищих навчальних закладах
більше, ніж за двома третинами напрямів підготовки чисельність студентів не
перевищувала 30 осіб, а за третиною напрямів підготовки коливалася від 1 до 15
осіб. Поширення дрібносерійної підготовки фахівців пояснюється
диверсифікацією підготовки фахівців і зменшенням чисельності випускників
загальноосвітніх шкіл, що зумовлено негативними демографічними процесами.
Дрібносерійна підготовка фахівців призводить до збільшення витрат підготовку
фахівців, що в умовах дефіциту бюджетних коштів створює додаткові проблеми.
Це вимагає від вищих навчальних закладів розробки та впровадження
спеціальних заходів, спрямованих на економію витрат на організацію
навчального процесу.
EN: The process of gradual expansion of small-scale training at the universities is described in the article. Small-scale training means that only small number of students are trained in certain areas of training and specialities and only one academic group is formed. Based on the statistical analysis of the number of the first-year fulltime students enrolled for a Bachelor degree in 54 state technical universities in
Ukraine in 2014 the hypothesis of a significant spread of small-scale training has been confirmed. The results of the statistical analysis show that in 2014 more than two
thirds of areas of training at technical universities had the number of students that did not exceed 30 persons, and for one third of training areas it ranged from 1 to 15 persons. Distribution of small-scale training of specialists can be explained by the diversification of training and a decrease in the number of school leavers due to the negative demographic processes. Small-scale training leads to an increase in training costs which under the budget deficit creates some additional problems. It requires development and introduction of special measures allowing to save costs for educational process organization at the higher educational institutions.