UK: Метою статті є обґрунтування сутності і особливостей стратегії адаптації та
визначення її ролі у системі стратегічного управління підприємства на основі
узагальнення існуючого досвіду. В статті на основі дослідження та
систематизації підходів до трактування сутності стратегії підприємства
обґрунтовано особливості стратегії адаптації підприємства та виокремлено
відмінні характеристики корпоративної стратегії і стратегії адаптації за
характеристиками: співвідношення, цілі та завдання, швидкість реакції, часовий
період. Спираючись на виокремленні сутнісні характеристики запропоновано під
«стратегією адаптації» торговельного підприємства розуміти комбінацію із
запланованих цілей, дій та рішень довгострокового і короткострокового
характеру щодо адаптації підприємства до нових можливостей одержання
конкурентних переваг та нових загроз послаблення його конкурентних позицій в
існуючому бізнес-середовищі. Запропоноване визначення стратегії адаптації
розкриває її зміст і роль у процесі стратегічного управління підприємством.
Врахування відмінностей та сутнісних характеристик стратегії адаптації під час
обґрунтування стратегії, дозволить підприємствам забезпечити життєздатність
та ефективність функціонування в довгостроковій перспективі на основі
динамічного балансу з бізнес-середовищем.
EN: The purpose of the research paper is substantiation of essence and features of
adaptation strategy and defining its role in the system of enterprise strategic
management on the base of existing experience generalization. The adaptation strategy
characteristics are grounded and the definitive features of corporate and adaptation
strategies are marked out according to such characteristics as ratio, goals and tasks,
reaction rate, time period in the research paper on the base of analysis and systematization of approaches to the interpretation of enterprise strategy essence. It is
proposed on the base of specified essential characteristics to understand under
«adaptation strategy» of trade enterprise the combination of planned objectives,
actions and decisions of long-term and short-term character for adaptation of the
enterprise to new opportunities of competitive advantages obtaining and new threats
which weaken its competitive position in the existing business environment. The
proposed definition of adaptation strategy explains its content and role in the process
of the enterprise’s strategic management. Taking into account the differences and the
essential characteristics of the adaptation strategy during its substantiation will allow to enterprises ensuring the viability and long-term effective functioning on the base of dynamic balance with business environment