DSpace Repository

Моделювання взаємодій підприємств в умовах олігополії

Show simple item record

dc.contributor.author Волкова, Валерія Валеріївна
dc.contributor.author Volkova, Valeriia
dc.contributor.author Дубровіна, К. В.
dc.contributor.author Dubrovina, K.
dc.date.accessioned 2024-02-07T12:13:44Z
dc.date.available 2024-02-07T12:13:44Z
dc.date.issued 2016-08
dc.identifier http://prostir.pdaba.dp.ua/archive/112/3.pdf
dc.identifier.citation Волкова В. В. Моделювання взаємодій підприємств в умовах олігополії / В. В. Волкова, К. К. Дубровіна // Економічний простір. – 2016. – № 112. – С. 5-16. uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12015
dc.description.abstract UK: Метою дослідження є застосування моделей взаємодій підприємств в умовах олігополії для отримання відповідних варіантів поведінки конкурентів, що прагнуть підвищити ефективність діяльності за рахунок розробки та випуску нових видів продукції. З цією метою у статті проаналізовано основні характеристики олігопольних ринків та визначено фактори, що впливають на поведінку олігополістів. Сформульовано задачу визначення характеристик взаємодії конкурентів в умовах олігополії з урахуванням проведення інноваційних заходів на основі моделей Курно і Штакельберга, коли один з дуополістів є інноватором, що першим здійснює випуск нової продукції на ринку, а інший – переслідувач. Виконано практичну реалізацію моделей дуополії для випадку взаємодії між підприємствами в динаміці впродовж трьої періодів. При цьому детально розглянуто попередні етапи цієї реалізації, пов’язані з побудуванням функції попиту на товар та обранням методу розрахунку ставки дисконтування відповідно до умов задачі. Все це дає можливість отримання адекватних результатів, що відповідають реально існуючої ситуації на ринку. Здійснено аналіз отриманих результатів стосовно оптимальних випусків продукції для кожного з трьох періодів взаємодії, прибутків дуополістів, галузевих випусків та ціни продукції, а також чистих дисконтованих доходів інноватора та переслідувача. Проведено аналіз моделей на чутливість. Результати досліджень, представлені в роботі, можуть бути використані у практичній діяльності підприємства олігопольної галузі, перед яким постає проблема розробки та просування на ринок інноваційного продукту. uk_UA
dc.description.abstract EN: The objective of this study is to use models of enterprise interactions in an oligopoly in order to receive appropriate business strategies for the competitors aiming to increase enterprise efficiency through developing and manufacturing of new product types. For this purpose, the article analyzes key features of oligopolistic markets and defines factors, which influence firm behavior. The problem of calculating the characteristics of competitors’ interactions in an oligopoly while undertaking innovation activities is formulated. It is based on Cournot and Stackelberg’s models and deals with two players on the market: one is the innovator, who is the first to launch the newly developed product, and the other is his pursuer. A practical implementation of the models is executed for a case of dynamic firm interaction over the course of three periods. In addition, stages prior to the implementation, namely computing of demand function and choosing a method to calculate discount rate, are analyzed in explicit detail. The aforementioned steps provide the opportunity to receive adequate results, which correspond to a real market situation. The article features an analysis of the results, which include optimal quantities of output for each of the three periods of interaction, duopolists’ profits, industry outputs and product prices as well as net present values for enterprises of both innovator and pursuer. A sensitivity analysis for the described models is conducted. The results of this study can be utilized by oligopolistic enterprises dealing with development and launch of an innovative product on the market.
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» uk_UA
dc.subject олігополія uk_UA
dc.subject математичні моделі взаємодії uk_UA
dc.subject ставка дисконтування uk_UA
dc.subject функція попиту на товар uk_UA
dc.subject максимізація прибутку uk_UA
dc.subject чистий дисконтований дохід uk_UA
dc.subject дуополія uk_UA
dc.subject переслідувач uk_UA
dc.subject інноватор uk_UA
dc.subject oligopoly uk_UA
dc.subject mathematical modelling of interactions uk_UA
dc.subject demand function for a commodity uk_UA
dc.subject net present value uk_UA
dc.subject profit maximization uk_UA
dc.subject discount rate uk_UA
dc.subject pursuer uk_UA
dc.subject duopoly uk_UA
dc.subject innovator uk_UA
dc.title Моделювання взаємодій підприємств в умовах олігополії uk_UA
dc.title.alternative The enterprises interactions modeling in the oligopoly type of mapket uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account