UK: У статті авторами визначено сутність антикризової стратегії як невід’ємного
елементу антикризового управління підприємством. Систематизовано науковометодичні підходи щодо трактування поняття «антикризова стратегія». Досліджено
досвід використання антикризових стратегій, визначено їх сутність та
класифіковано види антикризових стратегій за різними характеристиками. Виходячи
з того, що діяльність підприємства залежить від стану економіки країни в цілому та
проходить відповідні життєві цикли, запропоновано пов’язувати вибір антикризової
стратегії фінансовим менеджментом зі стадією життєвого циклу підприємства. На
підставі цього обґрунтовано важливість вибору антикризової стратегії, який
залежить від впливу як внутрішніх, так і зовнішніх чинників у діяльності
підприємства, а також специфіки господарювання. Акцентовано увагу, що у
більшості випадків вибір антикризової стратегії управління діяльністю підприємства
має здійснюватися на початку діяльності підприємства та узгоджуватися зі
сформованою метою діяльності.
EN: In the article the essence of anti-crisis strategy as an integral part of crisis management
of any company was defined. Scientific and methodological approaches to the
interpretation of the term «anti-crisis strategy» were systematized. The authors have
investigated the experience of using the anti-crisis strategies and classified the types of
anti-crisis strategies by various characteristics. Given the fact that the activities of the
company depend on the state of the economy in general and are related to the life
cycles of company, authors have proposed to link the choice of anti-crisis strategy by
financial management with the stage of the life cycle of the company. Based on this
the importance of selection the anti-crisis strategy, which is affected by both internal and external factors in the enterprises’ activity, as well as the specific of company’s
management were proved. Attention is focused on that in most cases of choice of anticrisis management strategy of the enterprise must be carried out at the beginning of enterprise activity and should consistent with established goal of the enterprise.