UK: У статті проаналізовано існуючі підходи до формування та реалізації
корпоративної стратегії вертикально-інтегрованого холдингу. Встановлено, що
при зміні умов функціонування від впливу глобалізаційних процесів до VUCAсередовища (Volatility, Uncertainty, Complexity, Ambiguity) класичні інструменти
стратегічного управління не дають змоги ефективно вирішити питання щодо
узгодженості стратегій стратегічних бізнес-одиниць холдингу в корпоративну
стратегію. Авторами пропонується методика формування та реалізації стратегій
організаційного розвитку стратегічного набору вертикально-інтегрованого
холдингу. В основу методики покладено результати стратегічного аналізу
холдингу і його стратегічних бізнес-одиниць та застосування інструментів
нечіткої логіки для визначення пріоритетності стратегічних альтернатив і
методики налагодження та тестування стратегічних припущень для їх
узгодження й узагальнення. Визначення пріоритетності стратегічних ініціатив та
рекомендацій для кожної стратегічної цілі виділених стратегічних бізнесодиниць відбувається з використанням інструментів теорії нечітких множин:
методу COPRAS-G та модифікації методу TOPSIS на підставі розгляду βрозподілу при оцінюванні стратегічних альтернатив. Ідентифіковано множину
критеріїв оцінювання прогнозної результативності стратегічних ініціатив і з
використанням шкали та наближених формул методу аналізу ієрархій обчислено
вагові коефіцієнти критеріїв оцінювання. Для верифікації побудованих
корпоративних стратегій стратегічного набору запропоновано тривимірну
модель щодо їх відповідності місії та стратегічним цілям, ключовим
компетенціям холдингу, наявності потенціалу синергії. Результатом даної
методики є сформований узгоджений стратегічний набір, що відповідає як
короткостроковим завданням, так і довгостроковим викликам.
EN: The existing approaches to forming and implementing the corporate strategy of
vertically integrated holding have been analyzed in the article. The research has
determined that by changing the conditions of functioning under influence of
globalization to VUCA-environment (Volatility, Uncertainty, Complexity,
Ambiguity), the classical strategic management tools do not allow to effectively
resolve the problem of tuning the holding business units strategies to the whole
corporate strategy. The authors have proposed the method of forming and
implementing the strategies of organizational development of the strategic set of
vertically integrated holding. The methodology consist in the results of the strategic
analysis of the holding and its strategic business units with the use of fuzzy logic tools
for determination the priority of strategic alternatives and methods of set-up and
testing the strategic assumptions in order of their coordination and generalization. The
process of determination the priority of strategic initiatives and recommendations for
each strategic goal of selected strategic business unit is holding with use of the tools of
fuzzy set theory: method COPRAS-G and modifications TOPSIS method based on
consideration of β-allocation in evaluating strategic alternatives. A set of evaluation
criteria of the forecasting the effectiveness of strategic initiatives, has been identified.
The weighting coefficients of evaluation criteria have been calculated with the use of
the scale and formulas relevant to hierarchy analyses method. In order to get
verification of the proposed corporate strategic, it was proposed the three-dimensional
model of their accordance to the holding’s mission and strategic objectives, its key competencies, availability of synergies capacity. The result of this methodology is a concerted strategic set that meets both short term and long term challenges.