00 DSpace/Manakin Repository

Анализ концептуальных подходов к проблеме реализации личностно–ориентированного подхода при обучении русского как иностранного

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тютюнник, Вера Юрьевна
dc.contributor.author Tiutiunnyk, Vera
dc.date.accessioned 2023-12-14T11:05:12Z
dc.date.available 2023-12-14T11:05:12Z
dc.date.issued 2014-09
dc.identifier http://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/42121
dc.identifier.citation Тютюнник В. Ю. Анализ концептуальных подходов к проблеме реализации личностно–ориентированного подхода при обучении русского как иностранного / В. Ю. Тютюнник // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2014 – № 9. – С. 65-70 uk_UA
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11569
dc.description.abstract RU: Дается краткий обзор основных тенденций и концептуальных подходов к проблеме реализации личностно ориентированного подхода в учебном процессе в высшей школе, анализируется актуальность использования данного подхода при изучении дисциплины «Русский язык как иностранный». uk_UA
dc.description.abstract EN: Of personality–oriented approach (POA) gradually established itself as a leading practice in high school, and today is increasingly asserting itself in the highest. It is the desire of researchers to develop ways to guide the learning process while maintaining the relative autonomy of each student the interest in motivational and strategic processes a student–centered approach to its characteristics such as strategic competence and motivational sphere of personality. The purpose of this article — the analysis of conceptual approaches to the implementation of the LLR in teaching Russian as a foreign language in higher educational institutions of technical profile. Modern innovative methods of teaching Russian as a foreign language include the development of activities of communicative competence, based on communicative–oriented approach [3, p. 11], namely the practical mastery of all kinds of speech and communicative use of RCTs in everyday business situations and in special; professional and vocational orientation; system for evaluating the degree of formation of the communicative competence of students of activity–based on the level of mastering a foreign language, as defined in the Common European Framework guidelines on language learning. Communicative competence, in accordance with which it is possible to determine the content vectors educational sphere «Foreign Language», consists of three main types: speech, language and socio–cultural.
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури» uk_UA
dc.subject гуманистическая педагогика uk_UA
dc.subject личностно ориентированный подход uk_UA
dc.subject свобода выбора uk_UA
dc.subject Я–концепция uk_UA
dc.subject развитие личности uk_UA
dc.subject индивидуальность uk_UA
dc.subject самоценность uk_UA
dc.subject ситуация успеха uk_UA
dc.subject личность uk_UA
dc.subject самовыражение uk_UA
dc.subject success situation uk_UA
dc.subject humanistic approach of pedagogies uk_UA
dc.subject learner–centered approach uk_UA
dc.subject individuality uk_UA
dc.subject personality development uk_UA
dc.subject free choice uk_UA
dc.subject personality uk_UA
dc.subject self–expression uk_UA
dc.subject self–value uk_UA
dc.subject I–conception uk_UA
dc.title Анализ концептуальных подходов к проблеме реализации личностно–ориентированного подхода при обучении русского как иностранного uk_UA
dc.title.alternative Actual aspects of Learner–Centered Approach realization in teaching Russian language as Foreign uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу