DSpace Repository

Створення логотипів методами машинного навчання

Show simple item record

dc.contributor.author Пономаренко, Ігор Віталійович
dc.contributor.author Ponomarenko, Ihor
dc.contributor.author Угнівенко, Д. О.
dc.contributor.author Uhnivenko, Diana
dc.date.accessioned 2023-10-13T08:42:15Z
dc.date.available 2023-10-13T08:42:15Z
dc.date.issued 2023-08
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/40_2023/13.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.40-11
dc.identifier.citation Пономаренко І. В. Створення логотипів методами машинного навчання / І. В. Пономаренко, Д. О. Угнівенко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2023. – № 40 – С. 71-74 en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11140
dc.description.abstract UK: У статті було досліджено особливості використання нейронних мереж для створення логотипів. Доведено істотний вплив процесів глобалізації та діджиталізації на активізацію розвитку маркетингових стратегій в офлайн та онлайн середовищі. Наведено передумови активного розвитку алгоритмів машинного навчання, включаючи нейронні мережі з різними архітектурами та функціями активації. Встановлено доцільність налагодження довгострокових комунікацій між компанією та цільовою аудиторією завдяки використанню логотипів. Визначено ефективність застосування різних кольорах гам при розробці логотипів з урахуванням комплексу характеристик цільової аудиторії. Встановлено, що основними клієнтами, які звертають увагу на інноваційні логотипи є представники поколінь Z та альфа. Представлено типову архітектуру нейронної мережі з характеристикою основних шарів введення та обробки великих обсягів інформації. Наведено приклади програмного забезпечення, яке дозволяє на основі текстової інформації генерувати візуалізований контент, включаючи логотипи для різноманітних брендів. en_US
dc.description.abstract EN: The article explored the features of using neural networks to create logos. The significant influence of globalization processes and digitalization on the activation of marketing strategies development in the offline and online environment has been proven. Prerequisites for the active development of machine learning algorithms, including neural networks with different architectures and activation functions, are given. The expediency of establishing long-term communications between the company and the target audience thanks to the use of logos has been established. The effectiveness of different color schemes use in the development of logos, taking into account the set of the target audience characteristics, was determined. It has been established that the main customers who pay attention to innovative logos are representatives of the Z and Alpha generations. Communication between the company and the target audience is carried out thanks to the stimulation of various senses. Taking into account biological features, consumers perceive the main information thanks to the organs of vision. Accordingly, the creation of a high-quality logo increases the probability of the company's success on the market, but only if a comprehensive marketing strategy is implemented in the offline and digital environment. A correctly selected font affects the perception of the logo by consumers. Choosing the wrong typeface hinders the communication of the brand's philosophy to consumers. Along with this, the use of specific fonts can lead to complications when reading the text on the logo. Individual fonts are negatively perceived by customers and can lead to a decrease in sales volumes. To identify the company, it is advisable to place the logo on banners, business cards, in advertising, in social networks, etc. The logo must be light, elegant and unique to ensure ease of perception of the graphic object as an integral part of the corporate identity of the company. A typical architecture of a neural network with a description of the main layers of input and processing of large volumes of information is presented. There are examples of software that allows companies to generate visual content, including logos for various brands, based on text information.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури en_US
dc.subject інновації en_US
dc.subject кольори en_US
dc.subject машинне навчання en_US
dc.subject цифровізація en_US
dc.subject нейронні мережі en_US
dc.subject маркетинг en_US
dc.subject логотип en_US
dc.subject цільова аудиторія en_US
dc.subject комунікації en_US
dc.subject innovations en_US
dc.subject neural networks en_US
dc.subject digitalization en_US
dc.subject machine learning en_US
dc.subject target audience en_US
dc.subject logo en_US
dc.subject colors en_US
dc.subject communications en_US
dc.subject marketing en_US
dc.title Створення логотипів методами машинного навчання en_US
dc.title.alternative Creation of logos using machine learning methods en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account