00 DSpace/Manakin Repository

Перспективи розвитку українських інтернет-магазинів на європейському ринку

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мостова, Анастасія Дмитрівна
dc.contributor.author Mostova, Anastasiia
dc.contributor.author Шайхутдінова, Е. Р.
dc.contributor.author Shaikhutdinova, Elina
dc.date.accessioned 2023-10-12T09:57:36Z
dc.date.available 2023-10-12T09:57:36Z
dc.date.issued 2023-08
dc.identifier http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/40_2023/10.pdf
dc.identifier DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.40-8
dc.identifier.citation Мостова А. Д. Перспективи розвитку українських інтернет-магазинів на європейському ринку / А. Д. Мостова, Е. Р. Шайхутдінова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2023. – № 40 – С. 53-60 en_US
dc.identifier.uri http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11137
dc.description.abstract UK: Проведено дослідження тенденцій розвитку електронної комерції в Україні в сучасних умовах та визначено потенціал для розвитку бізнесу і його просування за кордоном. Виявлено переваги європейського ринку електронної комерції для українського підприємця в умовах інтеграції України до Єдиного цифрового ринку ЄС. Проаналізовано особливості виходу українських Інтернет-магазинів на європейські ринки та розкрито основні проблеми і перспективи для подальшого просування бізнесу. Обґрунтовано напрями впровадження новітніх технологій та маркетингових цифрових інструментів, які сприяють зростанню конкурентоспроможності бізнесу та лояльності споживачів. Доведено, що вихід українських підприємств на іноземні ринки потребує ефективних заходів з аналізу ринку та цільової аудиторії, врахування регіональної специфіки, а також використання інструментарію Інтернет-маркетингу. en_US
dc.description.abstract EN: The main problems of e-commerce and the drivers of its prospective development at the current stage of the Ukrainian economy are identified. An analysis of scientific literature and relevant publications related to e-business in Ukraine was carried out. It is shown that in modern conditions, the main reference point for the formation and implementation of integration processes in the digital economy of Ukraine is the EU Digital Single Market Strategy. A research of modern trends in the development of e-commerce in Ukraine in modern conditions was carried out. The potential for Ukrainian business development and its promotion abroad was determined. The advantages of the European e-commerce market for the Ukrainian entrepreneur in the context of Ukraine's integration into the Digital Single Market are revealed. Trends in the development of e-commerce in Ukraine during the war were studied. The main problems and difficulties of exporting Ukrainian goods abroad were identified. The peculiarities of the entry of Ukrainian Internet stores into European markets are analyzed. Practical cases of successful Ukrainian online stores, which today operate on European markets, in particular, Poland, Romania, and Moldova, have been studied. The main problems and prospects for the further promotion of Ukrainian Internet business on European markets are revealed. The main factors affecting the success of Ukrainian online stores entering foreign markets have been determined, in particular, adaptation of the web-site for the local consumer, transparency of pricing, convenience of placing an order, paying for goods on the web-site, and convenient delivery. The directions for the introduction of the innovative technologies and marketing digital tools, which contribute to the growth of business competitiveness and consumer loyalty, are substantiated. It is shown that Ukrainian Internet stores should not only be adapted to European legal norms of doing business when entering international markets, but also use Internet marketing and demonstrate their competitive advantages. It has been proven that the entry of Ukrainian enterprises into foreign markets requires effective measures to analyze the market and target audience, take into account regional specifics, implement technological innovations, and also use Internet marketing tools.
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Придніпровська державна академія будівництва та архітектури en_US
dc.subject лояльність споживачів en_US
dc.subject управління комунікаціями en_US
dc.subject Єдиний цифровий ринок ЄС en_US
dc.subject електронна комерція en_US
dc.subject Інтернет-маркетинг en_US
dc.subject цільова аудиторія en_US
dc.subject Інтернет-бізнес en_US
dc.subject Інтернет-магазини en_US
dc.subject Internet stores en_US
dc.subject Internet business en_US
dc.subject EU Single Digital Market en_US
dc.subject communication management en_US
dc.subject e-commerce en_US
dc.subject target audience en_US
dc.subject Internet marketing en_US
dc.subject consumer loyalty en_US
dc.title Перспективи розвитку українських інтернет-магазинів на європейському ринку en_US
dc.title.alternative Development prospects of Ukrainian online stores on the European market en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу