Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/967
Title: Формування маркетингових стратегій автомобілебудівних підприємств при виведенні на цільові ринки нової продукції
Other Titles: Formation of marketing strategies of automobile construction enterprises at the launch of new products on the target markets
Authors: Касян, Сергій Якович
Kasian, Serhii
Катранжи, Г. В.
Katrangi, G.
Keywords: маркетингові стратегії
цільові ринки
нова продукція
автомобілебудівні підприємства
диференціація
marketing strategies
target markets
new products
automotive companies
differentiation
Issue Date: Aug-2018
Citation: Касян С. Я. Формування маркетингових стратегій автомобілебудівних підприємств при виведенні на цільові ринки нової продукції / С. Я. Касян, Г. В. Катранжи // Економічний простір. – 2018. – № 136. – С. 154-164.
Abstract: UK: У статті удосконалено теоретико-методичні положення щодо маркетингових стратегій виведення на ринок нової продукції на основі стратегічного аналізу ринкової ситуації та результатів і специфіки маркетингового просування на вітчизняному ринку багатовантажних автомобілів. Стратегію челенджера слушно використовувати на зовнішньому ринку під час маркетингового просування асортименту цивільної автомобілебудівної продукції. Диференціація маркетингових стратегій при виведенні на ринок нової продукції потребує усебічної оцінки факторів маркетингового оточення для вибору найоптимальнішого виду стратегічних рішень. За елементами маркетингового комплексу керівництвом вітчизняних автозаводів застосовується маркетингова стратегія просування товару. Завдяки концентрованому маркетингу ПрАТ «АвтоКрАЗ» забезпечує собі міцну ринкову позицію у класі середньотоннажних бортових автомобілів. Проведено SWOT-аналіз у системі стратегічного маркетингу автомобілебудівного підприємства. Визначено, що вантажні автомобілі не розраховані на масового споживача. Сформовано стратегічну матрицю Ігоря Ансоффа щодо автомобілебудівного підприємства. При цьому запропоновано низку ключових напрямків маркетингових робіт. Встановлено, що автомобілебудівному підприємству доречно використовувати маркетингову інноваційну стратегію розвитку товару.
EN: The article improves theoretical and methodical positions concerning marketing strategies for the launch of new products on the market based on a strategic analysis of the market situation and the results and specifics of marketing promotion in the domestic market of multi-car vehicles. The strategy of the challenger is appropriate to use on the foreign market during the marketing promotion of a range of civil automotive products. Differentiation of marketing strategies when introducing into the market of new products requires a comprehensive assessment of the factors of the marketing environment for choosing the most optimal type of strategic decisions. According to the elements of the marketing complex, the leadership of the domestic automobile factories uses a marketing strategy to promote the product. Due to the concentrated marketing, AvtoKrAZ provides for itself a strong market position in the class of medium-tonnage on-board vehicles. SWOT-analysis in the system of strategic marketing of the car- building enterprise was conducted. It is determined that trucks are not designed for the mass consumer. Formed the strategic matrix of Igor Ansoffт concerning the car-building enterprise. At the same time, a number of key areas of marketing work are proposed. It is established that it is appropriate for a car-building enterprise to use an innovative marketing strategy for product development.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/967
Other Identifiers: DOI 10.30838/P.ES.2224.290818.162.218
http://economicspace.pgasa.dp.ua/article/view/151797/150736
Appears in Collections:№ 136

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kasian.pdf199,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.