Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8060
Title: Стратегічне планування нової продукції в маркетинговій діяльності промислового підприємства
Other Titles: Стратегическое планирование новой продукции в маркетинговой деятельности промышленного предприятия
Strategic planning of new products in the marketing activities of industrial enterprise
Authors: Онопрієнко, Ірина Миколаївна
Оноприенко, Ирина Николаевна
Onopriienko, Iryna
Шумкова, Олена Володимирівна
Шумкова, Елена Владимировна
Shumkova, Olena
Keywords: маркетинг
менеджмент
товар
споживач
конкуренція
ефективність
потребитель
конкуренция
эффективность
marketing
management
product
consumer
competition
efficiency
Issue Date: Nov-2021
Publisher: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Citation: Онопрієнко І. М. Стратегічне планування нової продукції в маркетинговій діяльності промислового підприємства / І. М. Оноприєнко, О. В. Шумкова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 33. – С. 155-161.
Abstract: UK: Планування нової продукції є важливим стратегічним рішенням промислового підприємства. У статті проведено огляд найкращих сучасних практик маркетингу та висвітлено особливості планування нової продукції в управлінні маркетинговою діяльністю промислового підприємства. Дослідження проводили за допомогою системного аналізу, аналітичних та порівняльних методів. Окреслено наукові підходи до визначення життєвого циклу інновацій, рекомендовані стратегії виведення нової продукції на ринок. Визначено ключові чинники успіху нових розробок товарів. Зазначено, що модель стратегічного планування, орієнтована на створення та підтримку конкурентоспроможності продукції, дає змогу підприємствам створювати необхідний продукт для споживача та передбачати його потреби, забезпечуючи конкурентні переваги підприємству в цілому.
RU: Планирование новой продукции является важным стратегическим решением промышленного предприятия. В статье проведен обзор лучших практик маркетинга и освещены особенности планирования новой продукции в управлении маркетинговой деятельностью промышленного предприятия. Исследования проводили с помощью системного анализа, аналитических исравнительных методов. Обозначены научные подходы к определению жизненного цикла инноваций, рекомендованные стратегии вывода новой продукции на рынок. Определены ключевые факторы успеха новых разработок товаров. Указано, что модель стратегического планирования, ориентированная на создание и поддержание конкурентоспособности продукции, позволяет компаниям создавать необходимый продукт для потребителя и предусматривать его потребности, обеспечивая конкурентные преимущества.
EN: The emergence of new products on the market is an important strategic decision in industry. The development of a new product is considered one of the main components of the company's product policy. The ability to create new products is one of the hallmarks of efficient businesses. A new product is the end result of an innovative activity that is able to meet the needs of the consumer, which were not previously satisfied. Strategic planning of a new product is an important component of marketing activities of modern industrial enterprise. This is due to the relevance of this study. The article reviews the best modern marketing practices and highlights features of planning new products in the management of marketing activities of industrial enterprise. Systematic analysis, analytical and comparative methods were used for the study. The article classifies a new product for the manufacturer and for the market: world novelties; new product lines; expansion of existing product lines; repositioned goods; goods at reduced prices. Scientific approaches to determining the life cycle of innovations are outlined: commodity, process, system, effective, cyclic. Recommended strategies for bringing new products to market: the strategy of gradual maximum profit, the strategy of accelerated maximum profit, the strategy of accelerated market conquest, the strategy of gradual market conquest, the strategy of averaged parameters of market penetration. It is noted that the model of strategic planning, focused on creating and maintaining product competitiveness, allows companies to create the necessary product for the consumer, providing competitive advantages to the enterprise as a whole. Determining the competitiveness of products is an important process that concerns various aspects of the enterprise, it requires the solution of specific tasks, which is achieved in different ways: the study of production factors, technological sphere and environmental factors. Maintaining the competitiveness of products is ensured by improving the quality characteristics and improving developing new products.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/8060
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/33_2021/24.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.33-22
Appears in Collections:№ 6 (33)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Onopriienko.pdf256,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.