Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7889
Назва: Мікрокредитування як інструмент розвитку фінансових послуг для малозабезпечених верств населення
Інші назви: Microcredit as a tool for the development of financial services for low-released populations
Автори: Мірошник, Микола Олексійович
Miroshnik, Mykola
Діденко, Ірина Вікторівна
Didenko, Iryna
Ключові слова: мікрокредитування
малозабезпечені верстви населення
мікрофінансові організації
фінансові послуги
фінансова інклюзія
microcredit
low-income groups
microfinance organizations
financial services
financial inclusion
Дата публікації: вер-2021
Бібліографічний опис: Мiрошник М. О. Мікрокредитування як інструмент розвитку фінансових послуг для малозабезпечених верств населення / М. О. Мiрошник, І. В. Діденко // Економічний простір. – 2021. – № 173. – С. 71-75.
Короткий огляд (реферат): UK: В умовах нинішньої коронавірусної кризи відбувається загострення економічних і соціальних проблем, які провокують погіршення ситуації в країні з бідністю. За таких обставин особливо вразливими є бідні, чий дохід на виживання і тому нижче прожиткового мінімуму. Втрата навіть невеликого джерела доходу може призвести до негативних наслідків. За таких умов завданням держави є адаптація соціальної політики до таких змін з урахуванням можливостей фінансового сектора. Одним із досить нових для України, але вже популярних інструментів розвитку фінансових послуг та фінансової інклюзії для такої соціальної групи є мікрокредитування. Ця стаття присвячена його дослідженню, в якому подано теоретичний аналіз сутності та основних ознак мікрокредитування, їх основні представники (мікрофінансові організації та їх бренди) в Україні та їх фінансові характеристики. По суті, це вид споживчого кредиту, який надається на відносно короткий термін (до одного місяця) під досить високий відсоток (у середньому 2%) на день у розмірі менше однієї мінімальної заробітної плати. У той же час зростає популярність дистанційного (онлайн-сервісу), який передбачає мінімальний час і не вимагає багато документів від клієнтів. Основними постачальниками таких послуг є мікрофінансові організації, чия присутність на ринку постійно зростає та характеризується диверсифікованою діяльністю – іноді представлена ​​кількома брендами. Дослідження топ-10 лідерів показало коливання денних і річних процентних ставок, та дослідження їх чистого доходу – рентабельності цього виду бізнесу за останні два роки. У зв’язку з цим є потреба посилити увагу до їх діяльності з боку головного регулятора – Національного банку України. Незважаючи на діючі заходи щодо підвищення захисту прав споживачів у процесі отримання мікрокредитних послуг та заборону неетичних дій колекторів шляхом стягнення боргів, рекомендується розробити систему виявлення та запобігання кредитним ризикам для запобігання майбутнім фінансовим втратам та активізувати інформаційну кампанію для підвищення фінансової грамотності. бідних.
EN: In the current coronavirus crisis, there is an exacerbation of economic and social problems that provoke a deterioration of the situation in a country with poverty. In such circumstances, the poor are particularly vulnerable, whose income for survival and so below the subsistence level. The loss of even a small source of income can lead to negative consequences. In such conditions, the task of the state is to adapt social policy to such changes, taking into account the capabilities of the financial sector. One of the rather new for Ukraine, but already popular tools for the development of financial services and financial inclusion for such a social group is microcredit. This article is devoted to his research, which provides a theoretical analysis of the nature and main features of microcredit, their main representatives (microfinance organizations and their brands) in Ukraine and their financial characteristics. In essence, this is a type of consumer loan that is provided for a relatively short period (up to one month) at a fairly high interest rate (average 2%) per day in the amount of less than one minimum wage. At the same time, there is a growing popularity of remote (online) service, which involves minimal time and does not require many documents from customers. The main providers of such services are microfinance organizations, whose presence are constantly growing in the market and are characterized by diversified activities – sometimes represented by several brands. A study of the top 10 leaders showed fluctuations in daily and annual interest rates, and a study of their net income – the profitability of this type of business over the past two years. In this regard, there is a need to increase attention to their activities by the main regulator – the National Bank of Ukraine. Despite existing measures to increase consumer protection in the process of obtaining microcredit services and prohibiting unethical actions of collectors through debt collection, it is recommended to develop a system for identifying and preventing credit risks to prevent future financial losses and intensify information campaign to increase financial literacy of the poor.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/7889
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/962
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/173-10
Розташовується у зібраннях:№ 173

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Miroshnik.pdf341,99 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.