Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/734
Title: Вплив ринкових умов на організаційно-економічні зміни авіапідприємств
Other Titles: Influence of market conditions on the organizational and economic changes of air companies
Authors: Жаворонкова, Галина Василівна
Zhavoronkova, Halyna
Дяченко, Олександр Олександрович
Dyachenko, Oleksandr
Keywords: організаційно-економічні змінами
авіапідприємства
стратегічний розвиток
конкурентоспроможність
механізм комплексного управління
економічна модель
organizational and economic changes
airlines
strategic development
competitiveness
comprehensive management mechanism
the economic model
Issue Date: Jan-2018
Citation: Жаворонкова Г. В. Вплив ринкових умов на організаційно-економічні зміни авіапідприємств / Г. В. Жаворонкова, О. О. Дяченко // Економічний простір. - 2018. - № 129. - С. 174-183.
Abstract: UK: В статті визначено, що організаційна криза – це стан, в якому форми організації суб’єктів ринку при позитивному впливі зовнішнього середовища не можуть ефективно функціонувати. Ключовим фактором успіху в сучасних умовах є випередження або відповідність рівня змін у підприємницькому середовищі рівню динаміки зовнішнього середовища. Проведено обґрунтування необхідності впровадження організаційно економічних змін на авіапідприємствах як наслідок впливу ринкових умов. Загальний огляд авіаперевезень українськими компаніями дозволяє пропонувати відповідні заходи щодо поліпшення стану авіапідприємств в сучасних умовах господарювання. Визначено, що проведення організаційно- економічних змін на авіапідприємствах слід розглядати як реформи, які представляють послідовність подій, направлених на вирішення проблем функціонування та підвищують конкурентоспроможність. Розглянуто критерії механізму проведення змін, серед яких: ефективності функціонування самої системи та ті, що враховують вплив зовнішнього середовища. Пропонується використання економічної моделі, відповідаючої вимогам конкурентної боротьби, орієнтованою на інтереси клієнта.
EN: It has been defined in the article that the organizational crisis is a condition in which the forms of organization of market entities with the positive influence of the external environment cannot function effectively. The main factor of success in modern conditions is the advance or alignment of the level of changes in the business environment to the level of dynamics of the environment. The substantiation of the necessity of implementation of organizational and economic changes on the airlines as a consequence of the influence of market conditions has been made. A general overview of air transportation by Ukrainian companies allows us to propose appropriate measures to improve the state of the airlines in modern economic conditions. It has been defined that organizational and economic changes in airlines should be considered as reforms that represent a sequence of events aimed at addressing the problems of functioning and enhance competitiveness. The criteria of the mechanism for making changes are considered, among which the criteria of the effectiveness of the system itself and the criteria (indicators) of the efficiency of functioning necessary for the manager, taking into account the external environment. It has bben proposed to use of an economic model that meets the requirements of competition, focused on the interests of the client.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/734
Other Identifiers: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2018_129_17
Appears in Collections:№ 129

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhavoronkova.pdf416,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.