Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/698
Назва: Oсобливості застосування методів аналізу асортименту торгівельного підприємства для підвищення ефективності його діяльності
Інші назви: Peculiarities in applying the methods of analysis of a trading company’s assortment of products for improving efficiency
Автори: Іванова, Марина Іллівна
Ivanova, Maryna
Саннікова, Світлана Федорівна
Sannikova, Svitlana
Варяниченко, Олена Володимирівна
Varyanіchenko, Olena
Крайняк, Катерина Сергіївна
Kraynyak, Kateryna
Ключові слова: асортиментна політика
оптимальний асортимент
торгівельне підприємство
товари медичного призначення
ABC- і XYZ-аналіз
коефіцієнт використання готової продукції
ефективність діяльності
assortment policy
optimal assortment
trading company
medical supplies
ABC- and XYZ-analysis
coefficient of use of finished products
efficiency
Дата публікації: жов-2017
Бібліографічний опис: Oсобливості застосування методів аналізу асортименту торгівельного підприємства для підвищення ефективності його діяльності / М. І. Іванова, С. Ф. Саннікова, О. В. Варяниченко, К. С. Крайняк // Економічний простір. - 2017. - № 126. - С. 168-177.
Короткий огляд (реферат): UK: Дана стаття демонструє особливості застосування інструментів ABC- і XYZ- аналізу та коефіцієнту використання готової продукції для формування оптимального асортименту торгівельного підприємства. Дослідження базується на загальнонаукових та спеціальних методах: абстрагування – при визначенні сутності та інструментарію методів оптимізації асортименту підприємства; типології – при систематизації асортиментних груп; статистичних – для визначення коефіцієнта використання готової продукції. Доведено, що для оптимального вирішення завдань формування товарного асортименту необхідний стратегічний підхід, який передбачає, що будь-яке рішення у цій сфері повинно прийматися не тільки з огляду на поточні інтереси, а й з урахуванням того, як воно може позначитись на результатах підприємницької діяльності. Запропоновано визначати оптимальний асортимент продукції за результатами застосування коефіцієнту використання готової продукції, що синтезує основи АВС-аналізу та методу Дібба-Сімкіна, оскільки цей коефіцієнт інтегрує особливості формування виручки та прибутку торгівельного підприємства і дозволяє ранжувати асортиментні позиції в залежності від поточних цілей. Рекомендовано спрямувати асортиментну політику ТОВ «Синтез» на збільшення реалізації тих асортиментних позицій, що забезпечують скорочення залишків готової продукції і вивільнення оборотних коштів для оптимізації відтворювального процесу, підвищення ефективності господарської діяльності шляхом часткової відмови від реалізації товарів, які мають невисокі показники використання готової продукції. Перспективою подальшого дослідження у даному напряму є обґрунтування доцільності повернення товарів з низьким коефіцієнтом використання готової продукції до асортименту підприємства.
EN: The article studies the peculiarities in the application of ABC- and XYZ-analysis and the coefficient of use of finished products to create an optimal assortment at a trading company. The research is based on general scientific and special methods: abstraction was used to determine the essence and tools of the methods of optimizing the company’s assortment; typology was applied to systemize the assortment groups; statistical method was used to determine the coefficient of use of finished products. It has been proved that to optimize the assortment of products, a strategic approach is required, which will provide making any decision in this area not only in view of current interests, but also considering the total results of the company’s performance. It has been proposed to optimize the assortment through applying the coefficient of use of finished products, which synthesizes the basis of ABC analysis and the Dibb-Simkin method, since this coefficient integrates the peculiarities in the formation of receipts and profit at a trading company and allows ranking assortment items depending on current purposes. It has been recommended to direct the assortment policy at LLC "Synthesis" so as to increase the sales of those assortment items that ensure reducing the inventory balance and releasing the circulating assets to optimize the reproduction process, and to increase the efficiency by a partial refusal from the sales of goods that have low coefficients of use of finished products. The prospect of further research in this area is the rationale for the expediency of returning goods with low coefficients of use of finished products to the company’s assortment.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/698
Інші ідентифікатори: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecpros_2017_126_18
Розташовується у зібраннях:№ 126

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ivanova.pdf371,62 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.