Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6875
Назва: Перспективи розвитку служби внутрішнього аудиту на підприємстві
Інші назви: Перспективы развития службы внутреннего аудита на предприятии
Prospects for the development of the internal audit service at the enterprise
Автори: Слюніна, Тетяна Леонідівна
Слюнина, Татьяна Леонидовна
Sliunina, Tetiana
Толстова, Анастасія Сергіївна
Толстова, Анастасия Сергеевна
Tolstova, Anastasiya
Ключові слова: внутрішній аудит
подальший контроль
аналіз діяльності
ризики
шахрайства
внутренний аудит
мошенничества
анализ деятельности
риски
последующий контроль
internal audit
risks
fraud
analysis of the activities
subsequent control
Дата публікації: тра-2021
Бібліографічний опис: Слюніна Т. Л. Перспективи розвитку служби внутрішнього аудиту на підприємстві / Т. Л. Слюніна, А. С. Толстова // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2021. – № 30. – С. 95-101.
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розглянуто перспективи розвитку служби внутрішнього аудиту на підприємстві. Потреба у внутрішньому аудиті зумовлена збільшенням масштабів діяльності підприємств і нездатністю системи обліку надавати інформацію, необхідну для своєчасного прийняття управлінських рішень. Якщо підприємство бажає дізнатися про стан справ у компанії, вивити сильні і слабкі боки її діяльності та попередити можливі ризики, воно звертається до внутрішнього аудиту. Незважаючи на рівень професіоналізму менеджменту, недосконалість і мінливість вітчизняної податкової системи робить питання контролю над діяльністю підприємства актуальним. Організувати внутрішній аудит можна за допомогою таких дій, як створення окремого підрозділу підприємства, аутсорсинг або косорсінг. А надана інформація буде корисною як для власників і керівництва, так і для багатьох підрозділів підприємства та зовнішніх аудиторів. Це допомагає підприємству працювати без збоїв, зберегти активи і вижити в умовах кризи.
RU: В статье рассмотрены перспективы развития службы внутреннего аудита на предприятии. Потребность во внутреннем аудите обусловлена увеличением масштабов деятельности предприятий и неспособностью системы учета предоставлять информацию, необходимую для своевременного принятия управленческих решений. Если предприятие желает узнать о состоянии дел в компании, выявить сильные и слабые стороны ее деятельности и предупредить возможные риски, оно обращается к внутреннему аудиту. Несмотря на уровень профессионализма менеджмента, несовершенство и изменчивость отечественной налоговой системы делает вопрос контроля над деятельностью предприятия актуальным. Организовать внутренний аудит можно следующими способами: создание отдельного подразделения предприятия, аутсорсинг или косорсинг. А предоставленная информация будет полезной как для собственников и руководства, так и для многих подразделений предприятия и внешних аудиторов. Это помогает предприятию работать без сбоев, сохранить активы и выжить в условиях кризиса.
EN: The article discusses the prospects for the development of the internal audit service at the enterprise. The need for internal audit is due to the increasing scale of enterprises and the inability of the accounting system to provide the information, which is necessary for timely management decisions. If the company wants to know about the state of affairs, identifies the strengths and weaknesses of its activities and prevent possible risks, it appeals to internal audit. Despite the level of professionalism of management, imperfection and variability of the national tax system makes the issue of control over the activities of the enterprise relevant. Most inspections and audits carried out by external control entities only confirm the fact of violation. What cannot be said about the internal audit service, which helps to prevent negative phenomena, works ahead and eliminates the possible cause of the offense. Given the volume of offenses and abuses identified by supervisory authorities, the introduction of an internal audit becomes a necessity. After all, fraud not only causes financial damage to the company, but also negatively affects their reputation and relationships with business partners, which in the future will lead to even greater losses. Having an internal audit service is a signal to potential investors and lenders of good corporate management and generally makes good impression of the company. In addition, the existence of such a service allows the company to enter international capital markets, operate well, preserve assets and survive the crisis. You can organize an internal audit by creating a separate division of the enterprise, outsourcing or co-sourcing. The advantages and disadvantages of each of the methods are discussed in more detail in the article. At the current stage, we see an ambiguous attitude to internal audit among businesses. This is due to managers' lack of understanding of its capabilities and the need to do business. However, internal audit can be an effective source of information for managers at all levels and will give business owners an assessment of the real state of affairs to make effective and appropriate management decisions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/6875
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/30_2021/18.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.30-16
Розташовується у зібраннях:№ 3 (30)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Korkushko.pdf170,63 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.