Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5828
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПернарівський, Олександр Васильович-
dc.contributor.authorПернаривский, Александр Васильевич-
dc.contributor.authorPernarivskyi, Oleksandr-
dc.contributor.authorПернарівська, Ольга Олександрівна-
dc.contributor.authorПернаривская, Ольга Александровна-
dc.contributor.authorPernarivska, Olgha-
dc.date.accessioned2021-03-16T08:00:33Z-
dc.date.available2021-03-16T08:00:33Z-
dc.date.issued2020-02-
dc.identifierhttp://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/25_2020/68.pdf-
dc.identifierDOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.25-66-
dc.identifier.citationПернарівський О. В. Формування математичних умінь та навичок як складника фінансової грамотності населення / О. В. Пернарівський, О. О. Пернарівська // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2020. – № 25. – С. 448-453.en_US
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/5828-
dc.description.abstractUK: У статті досліджено результати оцінки рівня фінансової грамотності населення України. Обґрунтовано важливість математичних знань для забезпечення формування належного рівня фінансової грамотності громадян. Проаналізовано навчальні програми з математики вітчизняної середньої школи на предмет встановлення ступеня їхньої орієнтації на формування в учнів фінансової компетентності. Розглянуто основні завдання вивчення математики в контексті формування фінансової грамотності населення України. Досліджено шляхи забезпечення формування математичних вмінь та навичок як складника фінансової грамотності населення. Обґрунтовано необхідність забезпечення прикладної фінансової спрямованості шкільного курсу математики. Запропоновано основні типи математичних задач з прикладним фінансовим змістом.en_US
dc.description.abstractRU: В статье исследованы результаты оценки уровня финансовой грамотности населения Украины. Обоснована важность математических знаний для обеспечения формирования надлежащего уровня финансовой грамотности граждан.Проанализированы учебные программы по математике отечественной средней школы на предмет установления степени их ориентации на формирование финансовой компетентности. Рассмотрены основные задачи изучения математики в контексте формирования финансовой грамотности населения Украины. Исследованы пути обеспечения формирования математических умений и навыков как составляющей финансовой грамотности населения. Обоснована необходимость обеспечения прикладной финансовой направленности школьного курса математики. Предложены основные типы математических задач с прикладным финансовым содержанием.-
dc.description.abstractEN: The article substantiates the results of researches of the financial literacy of the population of Ukraine. The urgency of the problem of increasing the financial literacy of the population of Ukraine is determined. The role of mathematics in the formation of financial literacy and financial awareness of the population of Ukraine is considered. The results of the study of the level of mathematical skills of the population of Ukraine in context of financial literacy are analyzed. The level of mathematical knowledge of citizens of Ukraine in the context of the study of their financial literacy is analyzed. The features of the practical implementation of programs of improving the mathematical knowledge of citizens of Ukraine in the context formation of financial literacy are investigated and analyzed. A review of the literature on the subject revealed a diversity of opinions and approaches to formation of mathematical skills and abilities skills of the population of Ukraine. The role of studying mathematics in secondary school in the formation of financial literacy of the population of Ukraine is defined. The secondary school mathematics program for financial competence formation is investigated. Тhe attention is focused on the on its shortcomings. The degree of orientation of secondary school mathematics programs to the formation of schoolboys' financial competence is identified. The expediency of strengthening the role of mathematics in the formation of financial literacy of secondary school students by solving mathematical tasks with applied financial content is argued. It is established that the applied financial orientation of mathematics teaching in secondary school should be most evident when studying the topic “Interests”. The role of the applied financial orientation of teaching mathematics in secondary school in spreading financial literacy among citizens of Ukraine is defined. The ways of realization of the applied financial orientation of teaching mathematics in secondary school are investigated. The basic types of mathematical tasks with applied financial content are offered.-
dc.language.isouken_US
dc.subjectвідсоткиen_US
dc.subjectвідсоткова ставкаen_US
dc.subjectприкладні задачіen_US
dc.subjectфінансова грамотністьen_US
dc.subjectфінансова математикаen_US
dc.subjectпроцентыen_US
dc.subjectпроцентная ставкаen_US
dc.subjectприкладные задачиen_US
dc.subjectфинансовая грамотностьen_US
dc.subjectфинансовая математикаen_US
dc.subjectinteresten_US
dc.subjectinterest rateen_US
dc.subjectapplied tasksen_US
dc.subjectfinancial literacyen_US
dc.subjectfinancial mathematicsen_US
dc.titleФормування математичних умінь та навичок як складника фінансової грамотності населенняen_US
dc.title.alternativeФормирование математических умений и навыков как составляющей финансовой грамотности населенияen_US
dc.title.alternativeFormation of mathematical skills and abilities as a component of financial literacy of populationen_US
dc.typeArticleen_US
Розташовується у зібраннях:№ 2 (25)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pernarivskyi.pdf200,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.