Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2567
Title: Підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств на основі брендингових технологій
Other Titles: Повышение уровня конкурентоспособности предприятий на основе брендинговых технологий
Increasing the level of competitiveness of enterprises based on branding tehnologies
Authors: Безродна, Стелла Миколаївна
Безродная, Стелла Николаевна
Bezrodna, Stella
Keywords: конкуренція
підприємство
конкурентоспроможність
брендингові технології
бренд
конкуренция
предприятие
конкурентоспособность
брендинговые технологии
competition
enterprise
competitiveness
branding and technology
brand
Issue Date: Dec-2019
Citation: Безродна С. М. Підвищення рівня конкурентоспроможності підприємств на основі брендингових технологій / С. М. Безродна // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 23. – С. 214-219.
Abstract: UK: У процесі дослідження визначено, що в умовах глибоких структурних змін міжнародного і національного ринку головне завдання підприємства полягає у знаходженні своєї ніші в жорстких умовах конкуренції на світовому ринку. Для цього підприємство, що діє в глобальній економіці, має враховувати особливості сучасного ринку. У результаті дослідження визначено основні завдання у сфері підвищення конкурентоспроможності. Розглянуто чинники зовнішнього та внутрішнього середовища, що впливають на конкурентоспроможність підприємств, та умови забезпечення вітчизняним підприємствам виходу на глобальний ринок. Показано основні шляхи вирішення проблем підвищення конкурентоспроможності підприємства та розглянуто елементи зазначеного підвищення. Сформульовано важливі умови забезпечення конкурентоспроможності сучасного вітчизняного підприємства та ключові чинники її підвищення в умовах глобальної економіки.
RU:В процессе исследования установлено, что в условиях глубоких структурных изменений международного и национального рынка главная задача предприятия заключается в нахождении своей ниши в жестких условиях конкуренции на мировом рынке. Для этого предприятие, действующее в глобальной экономике, должно учитывать особенности современного рынка. В результате исследования определены основные задачи в области повышения конкурентоспособности. Рассмотрены факторы внешней и внутренней среды, влияющие на конкурентоспособность предприятий, и условия обеспечения отечественным предприятиям выхода на глобальный рынок. Показаны основные пути решения проблем повышения конкурентоспособности предприятия и рассмотрены элементы указанного повышения. Сформулированы важные условия обеспечения конкурентоспособности современного отечественного предприятия и ключевые факторы ее повышения в условиях глобальной экономики.
EN: The relevance of the research topic is to determine the dynamics of the current competitive level of the enterprise based on the search for new approaches to the formation and evaluation of competition policy. The research resulted in the development of scientific and practical recommendations for the formation and evaluation of competitiveness with consideration of branding technologies, since they combine creative approach, low costs, innovations and use of a wide range of business chains and provide flexibility of management actions and decisions – their synchronization positive factors of competition in the market. The essence of the concept of “competition” is considered in the article. The most common economic approach to the interpretation of the concept of “competition” is determined. The study found that in the context of deep structural changes in the international and national market, the main task of the enterprise is to find its niche in the harsh conditions of competition in the world market. For this, an enterprise operating in the global economy must take into account the features of the modern market. As a result of the study, the main tasks in the field of improving competitiveness are identified. The factors of the external and internal environment affecting the competitiveness of enterprises and the conditions for providing domestic enterprises with access to the global market are considered. The main ways of solving the problems of increasing the competitiveness of the enterprise are shown and the elements of this increase are considered. The important conditions for ensuring the competitiveness of a modern domestic enterprise and the key factors for its increase in the global economy are formulated. On the basis of the provisions of behavioral economic and resource theory, as well as the concept of dynamic abilities, the scientific and methodological support and directions of transformation of competitive behavior of enterprises according to the model of strategic partnership were worked out. This allows for the formation of effective management tools and technologies for building competitive competitive behavior, among them: formation of proactive friendly staff, innovation management, dissemination of strategic partnership principles based on the introduction of branding technologies.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2567
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/33.pdf
Appears in Collections:№ 6 (23)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bezrodna.pdf206,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.