Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2434
Title: Комплаенс-контроль в деятельности банковских учреждений
Other Titles: Комплаенс-контроль в діяльності банківських установ
Compliance control in the activities of banking institutions
Authors: Москаленко, Наталья Витальевна
Москаленко, Наталія Віталіївна
Moskalenko, Natalia
Keywords: комплаенс
комплаенс-риски
контроль
принципы
программа
банковская деятельность
комплаєнс
комплаєнс-ризики
принципи
програма
банківська діяльність
Issue Date: Aug-2019
Citation: Москаленко Н. В. Комплаенс-контроль в деятельности банковских учреждений / Н. В. Москаленко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 517-521.
Abstract: RU: В статье проведен анализ термина «комплаенс», который используется для обозначения непрерывного процесса организации или учреждения соблюдать законодательные акты, нормы регулирования и правила, применяемые к деятельности, в том числе процедуры и правила собственной корпоративной политики. Многие годы комплаенсу придавали особое значение исключительно в отраслях, которые строго регулируются, таких как здравоохранение и финансовые услуги. В Украине после вступления в силу антикоррупционного законодательства все отрасли усилили регулирование, а для каждого юридического лица (или подразделения) возникла необходимость строгого мониторинга соблюдения учреждениями и организациями действующих законов, регулирований и правил. Цель надежной комплаенс-программы заключается не только в том, чтобы избегать расследований и финансовых потерь, но и в формировании этической среды, в которой бизнес будет процветать.
UK: У статті проведено аналіз терміна «комплаєнс», який використовується для визначення безперервного процесу організації або установи дотримуватися законодавчих актів, норм регулювання та правил, застосованих до діяльності, зокрема процедури й правила власної корпоративної політики. Багато років комплаєнсу надавали особливого значення винятково в галузях, які строго регулюються, таких як охорона здоров’я та фінансові послуги. У Україні після вступу в силу антикорупційного законодавства всі галузі посилили регулювання, а для кожної юридичної особи (чи підрозділу) виникла необхідність суворого моніторингу дотримання установами та організаціями чинних законів, регулювань та правил. Мета надійної комплаєнс-програми полягає не лише в тому, щоб уникати розслідувань та фінансових втрат, але й у формуванні етичного середовища, в якому бізнес процвітатиме.
EN: In the condition of modern competition, the issue of quality and reliability of a bank providing its services in the market is very acute. Risk compliance management is a completely new and effective way to attract customers, investors and partners. In modern legislation, the term “compliance” is not yet uniformly defined, although some issues traditionally attributed to compliance control in Western European countries are regulated by special laws in Ukraine. In international law, compliance control is a special culture, where the principles of implementation of its function are reflected. The article analyzes the term “compliance”, which is used to refer to continuous processes of an organization or institution to comply with all local and foreign laws, regulations and rules applicable to their activities, including their own internal corporate policies, procedures and rules. For many years, compliance has attached particular importance exclusively to industries that are strictly regulated, such as health care and financial services. In Ukraine, after the entry into force of anti-corruption legislation, all sectors strengthened regulation, and for each legal entity (or subdivision) it became necessary to strictly monitor compliance by institutions and organizations with countless applicable laws, rules and regulations. Ultimately, the essence of a reliable compliance program is not only to avoid investigations and financial losses, but mostly to create an ethical environment in which business will flourish. The study of this area of scientific knowledge is at the stage of development and there are many questions that require reflection, the development of common approaches and methods. Compliance risk management is a completely new and effective way to attract customers, investors and partners. The process of functioning of the compliance service is based on the principles of independence, official status, and distribution of functions across divisions, clear accountability of employees for compliance control, elimination of conflicts of interest, and access to any inside information, resources, and interaction with regulatory and supervisory authorities.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2434
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/79.pdf
Appears in Collections:№ 4 (21)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moskalenko.pdf193,36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.