Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2399
Назва: Розвиток індустрії гостинності в Україні та світі
Інші назви: Развитие индустрии гостеприимства в Украине и мире
Development of industry of hospitality is in Ukraine and world
Автори: Онищук, Наталя Вікторівна
Онищук, Наталья Викторовна
Onyshchuk, Natalia
Ключові слова: тенденції розвитку
показники розвитку
індустрія гостинності
туристичний бізнес
готельний бізнес
заклади харчування
заклади розваг
заходи покращення розвитку галузі
тенденции развития
показатели развития
индустрия гостеприимства
туристический бизнес
гостиничный бизнес
заведения питания
заведения развлечений
меры улучшения развития отрасли
progress trends
indexes of development
industry of hospitality
tourist business
hotel business
establishments of feed
establishment of entertainments
suggestion on the improvement of development of industry
Дата публікації: сер-2019
Бібліографічний опис: Онищук Н. В. Розвиток індустрії гостинності в Україні та світі / Н. В. Онищук // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – № 21. – С. 297-304.
Короткий огляд (реферат): UK: Сьогодні індустрію гостинності визначають як феномен ХХІ ст., що став одним із провідних напрямів соціально-економічної діяльності. Її можна справедливо вважати бізнесом ХХІ ст. завдяки динамічності та прибутковості. Ця сфера сприяє створенню нових робочих місць, пошуку методів підвищення конкурентоспроможності підприємств на світовому рівні, популяризації країни на міжнародному ринку послуг та, як наслідок, підвищенню рівня національної економіки. Проте впродовж останніх років індустрія гостинності в Україні перебуває у стані стагнації, тому визначення факторів впливу на розвиток індустрії гостинності є актуальним, адже за допомогою отриманих знань можна запобігти деградації однієї з найперспективніших галузей міжнародного бізнесу. У статті розглянуто вплив чинників на розвиток індустрії гостинності, економічні дослідження потенційних можливостей цієї галузі в межах загальної стратегії соціально-економічного розвитку світу загалом та України зокрема.
RU: Сегодня индустрию гостеприимства определяют как феномен ХХІ в., который стал одним из ведущих направлений социально-экономической деятельности. Ее можно справедливо считать бизнесом ХХІ ст. благодаря динамичности и прибыльности. Эта сфера способствует созданию новых рабочих мест, поиску методов повышения конкурентоспособности предприятий на мировом уровне, популяризации страны на международном рынке услуг и, как следствие, повышению уровня национальной экономики. Однако в течение последних лет индустрия гостеприимства в Украине находится в состоянии стагнации, поэтому определение факторов влияния на развитие индустрии гостеприимства является актуальным, ведь с помощью полученных знаний можно предотвратить деградацию одной из самых перспективных отраслей международного бизнеса. В статье рассмотрены влияние факторов на развитие индустрии гостеприимства, экономические исследования потенциальных возможностей этой отрасли в пределах общей стратегии социально-экономического развития мира в целом и Украины в частности.
EN: Today industry of hospitality is determined as the phenomenon of ХХІ century that became one of leading directions of socio-economic activity. It can be justly considered business a ХХІ century item, due to dynamic and profitability. This sphere is instrumental in creation of new workplaces, search of methods of increase of competitiveness of enterprises, at world level, to popularization of country at the international market of services and, as a result, increases of level of national economy. However during the last years industry of hospitality in Ukraine is in a state of stagnancy. Therefore determination of factors of influence on development of industry of hospitality actual, in fact by the got knowledges it is possible to prevent one degradation of the most perspective industries of international business. In the articles certain of tendencies development of world industry of hospitality. Distribution of sphere of interests of industry of hospitality is on other products and services, before given the enterprises of other industries. Growing democratization of industry of hospitality, this is to a great extent instrumental in the increase of availability of hotel, restaurant, entertaining services for a mass user. Strengthening of specialization which allows being more expressly oriented on the certain segments of users taking into account different signs. Development of new types of tourism. Globalization and concentration, which shows up in creation of tourist, transport, entertaining, health, sporting corporations, hotel chains. Deep personification of service and complete concentration is on queries and necessities of clients. Wide introduction of new facilities of communication and information technologies, that allows conducting deep and system economic diagnostics. Introduction of new technologies is in business strategy of enterprises of industry of hospitality. The indexes of development of sphere of industry of hospitality is a level of investments and capital investments, competitiveness of enterprises at the international market of services, degree of the use of innovative technologies in the process of service of customers, presence of material and technical base and infrastructure for providing of the normal functioning of establishments of hospitality and presence of highly skilled shots.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/2399
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/21_2019/48.pdf
Розташовується у зібраннях:№ 4 (21)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Onyshchuk.pdf408,85 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.