Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1811
Title: Конкуренція і конкурентоспроможність на аграрному ринку України
Other Titles: Конкуренция и конкурентоспособность на аграрном рынке Украины
Competition and competitiveness on the agricultural market of Ukraine
Authors: Нечипоренко, Валентина Володимирівна
Нечипоренко, Валентина Владимировна
Nechyporenko, Valentyna
Keywords: конкуренція
види конкуренції
конкурентоспроможність
фактори конкурентоспроможності
конкуренция
аграрний ринок
виды конкуренции
конкурентоспособность
факторы конкурентоспособности
аграрный рынок
competition
types of competition
competitiveness
competitiveness factors
agrarian market
Issue Date: May-2018
Citation: Нечипоренко В. В. Конкуренція і конкурентоспроможність на аграрному ринку України / В. В. Нечипоренко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2018. – № 14. – С. 206-210.
Abstract: UK: У статті розглянуто теоретичні аспекти конкурентоспроможності на аграрному ринку, що є однією з основних проблем розвитку ринкових відносин в Україні. Під час проведених досліджень проаналізовано види конкуренції, де виявлено характер та інтенсивність конкуренції на аграрному ринку. Успіх розвитку як внутрішнього, так і зовнішнього ринку залежить від конкурентоспроможності продукції.
UK: В статье рассмотрены теоретические аспекты конкурентоспособности на аграрном рынке, что является одной из основных проблем развития рыночных отношений в Украине. В ходе проведенных исследований проанализированы виды конкуренции, где выявлены характер и интенсивность конкуренции на аграрном рынке. Успех развития как внутреннего, так и внешнего рынка зависит от конкурентоспособности продукции.
EN: The article deals with theoretical aspects of competitiveness in the agrarian market, which is one of the main problems of the development of market relations in Ukraine. During the conducted researches, the types of competition were analyzed, where the character and intensity of competition in the agrarian market was revealed. The success of both internal and external markets depends on the competitiveness of products.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1811
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/14_2018/37.pdf
Appears in Collections:№ 3 (14)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nechyporenko.pdf191,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.