Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1784
Title: Конкурентні стратегії туристичного підприємства
Other Titles: Конкурентные стратегии туристического предприятия
Competitive strategies of a tourist enterprise
Authors: Шпак, Микола Володимирович
Шпак, Николай Владимирович
Shpak, Nykolai
Юрчішина, Людмила Іванівна
Юрчишина, Людмила Ивановна
Yurchishyna, Liudmyla
Keywords: стратегія
конкурентоспроможність
туристичне підприємство
туристичні послуги
туристичний ринок
стратегия
конкурентоспособность
туристическое предприятие
туристические услуги
туристический рынок
strategy
competitiveness
tourist enterprise
tourist services
tourist market
Issue Date: Sep-2017
Citation: Шпак М. В. Конкурентні стратегії туристичного підприємства / М. В. Шпак, Л. І. Юрчішина // Cхідна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2017. – № 9. – С. 135-139.
Abstract: UK: У статті досліджено сутність та значення конкурентних стратегій для розвитку туристичного підприємства в умовах економічної реальності, що склалася в Україні. Розглянуто основну мету функціонування туристичного підприємства, яка полягає у задоволенні потреб споживачів в туристичних послугах, проаналізовано конкурентні стратегії та їх значення для конкурентоспроможності підприємства. Визначено дієвість конкурентної стратегії як одного з найважливіших інструментів управління для формування конкурентоспроможності підприємства.
RU: В статье исследованы сущность и значение конкурентных стратегий для развития туристического предприятия в условиях экономической реальности, которая сложилась в Украине. Рассмотрена основная цель функционирования туристического предприятия, которая заключается в удовлетворении потребностей в туристических услугах, проанализированы конкурентные стратегии и их значение для конкурентоспособности предприятия. Определена действенность конкурентной стратегии как одного из важнейших инструментов управления для формирования конкурентоспособности предприятия.
EN: There is the essence and the definition investigation of competitive strategies for tourist enterprise development in terms of Ukrainian economic conditions in the article. The main goal of tourist enterprise functioning is elaborated which is embodied in the satisfaction of needs inherent to the tourist services. Competitive strategies and their meaning for enterprise competitiveness are analyzed as well. The efficiency of competitive strategy is defined as one of the most important managing tools for the competitiveness formation.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1784
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/9_2017/27.pdf
Appears in Collections:№ 4 (9)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shpak.pdf324,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.