Please use this identifier to cite or link to this item: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1516
Title: Асистанс у страхуванні: сутність, сучасні особливості розвитку та функціонування
Other Titles: Асистанс в страховании: сущность, современные особенности развития и функционирования
Assistance in insurance: gist, modern features of development and functioning
Authors: Приступа, Людмила Анатоліївна
Приступа, Людмила Анатольевна
Prystupa, Liudmyla
Терещенко, О. С.
Терещенко, О. С.
Tereshchenko, O. S.
Keywords: асистанс
види асистансу
страховик
асистант
асистанські послуги
внутрішній асистанс
зовнішній асистанс
виды ассистанса
страховщик
ассистант
ассистанские услуги
внешний ассистанс
внутренний ассистанс
assistance
types of the assistance
insurer
assistance company
assistance services
internal assistance
external assistance
Issue Date: Aug-2016
Citation: Приступа Л. А. Асистанс у страхуванні: сутність, сучасні особливості розвитку та функціонування / Л. А. Приступа, О. С. Терещенко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2016. – № 3. – С. 232-238.
Abstract: UK: У статті розкрито сучасне розуміння сутності асистансу у страхуванні. Досліджено особливості розвитку та функціонування внутрішнього і зовнішнього асистансу. Виділено практичні переваги використання внутрішнього асистансу для вітчизняних страховиків. Описано якісні характеристики ключових асистентів, функціонуючих в Україні.
RU: В статье раскрыто современное понимание сущности ассистанса в страховании. Исследованы особенности развития и функционирования внутреннего и внешнего ассистанса. Выделены практические преимущества использования внутреннего ассистанса для отечественных страховщиков. Описаны качественные характеристики ключевых ассистантов, функционирующих в Украине.
EN: In article the modern understanding of the nature of assistance in insurance are revealed. The features of the development and functioning of the internal and external assistance services are investigated. Practical advantages of the using of domestic assistance services for the domestic insurers are identified. Key quality characteristics of the assistance company operating in Ukraine are described. Role of the using innovative information and communication technologies to improving the competitiveness of assistance services are reasoned.
URI: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/1516
Other Identifiers: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/3_2016/47.pdf
Appears in Collections:№ 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Prystupa.pdf213,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.